יום הזיכרון נדחה השנה מיום ראשון ליום שני בשביל שלא יעבדו בשבת אך מתברר שבבית יד לבנים בירושלים עבדו בכל זאת.

הערב (מוצאי שבת) פרסם העיתונאי ידידיה מאיר כי סיפר שראה סמוך ליד לבנים פועלים מורידים ציוד ממשאיות והחלו להרכיב אותו לקראת טקס יום הזיכרון אשר יערך מחר (א') בערב. לדבריו, שכנים ביקשו שיפסיקו לעבוד מכיוון שהדבר מפריע להם וכן בגלל שחלק מהמשפחות השכולות אשר יגיעו לטקס הינם שומרי שבת והדבר יפריע להם.

"שכן שעובר שם", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו, "בדרך לתפילת מנחה, אומר להם: "'סליחה, זה לא עניין של דתיים בלבד. שבת זה לא היום הפרטי שלכם, בבית שלכם תעשו מה שאתם רוצים אבל פה זה טקס ממלכתי, מה קורה פה?'".

לטענתו מנהל המבצע הזדהה כאדם פרטי אך "האווירה היא של חברת אירועים פרטית" והסביר שמדובר בשיקולי אבטחה. "שחייבים לפרוק מכונות שיקוף ומגנומטרים בדיוק עכשיו, לא ביום שישי אחר הצהריים ולא במוצאי שבת, רק עוד כמה שעות. הוא לא נשמע משכנע, גם לא את עצמו, ולכן הוא מנסה מכיוון אחר: 'תראו, את האוהלים הקמנו פה לפני השבת'", כתב מאיר.

כאמור, מכיוון שיום ד' באייר, אשר נקבע כיום הזיכרון, חל השנה ביום ראשון ציונו נדחה ליום שני כך שימנעו מחילול שבת אך נראה כי למרות המאמצים ישנם חברות ואפילו ממשלתיות, זאת על פי הטענה, אשר אינן מתחשבים בדתיים ומעדיפים לעבוד בשבת 'משיקולי אבטחה' לטענתם.