מיכל נסעה עם בנותיה בציר הראשי המוביל לביתן ביישוב אדם בנסיעה איטית עקב תאונת דרכים כשהכל התחיל, כך היא סיפרה הבוקר (ג') ברדיו 'קול הרמה'. "פתאום ראינו חבורה של ארבעה שעוברים את האוטו שלי והאחרון פשוט פתח בתנופה את הדלת והתחיל למשוך את הילדה שלי מהאוטו", היא מספרת בדמעות. "היא התנגדה וברגע שראה שהיא עם חגורה הוא גהר מעליה על מנת לפתוח את חגורת הבטיחות והיא הרביצה לו. התחלתי גם להרביץ לו".

"הבת שלי בת 14, היא ישבה מקדימה ליד הנהג. לא היה לנו תיק או פלאפונים שאפשר היה לראות, הוא פשוט פתח בתנופה וניסה למשוך אותה. התחלתי לצעוק ולצרוח, התחלנו להרביץ לו מכות על הפרצוף, גם היא הרביצה לו".

"אף אחד מהנהגים לא הגיב", היא מספרת. "לא מקדימה ולא מאחורה לא יכולתי לזוז כי יש מצד אחד את הכפר, מאחורה רכב, מקדימה רכב ובצד השני גדר בטחון. צעקתי לאלוהים ואף אחד לא בא. רק אחרי שהפלסטיני עזב אותנו, ראה שאנחנו כל כך מתנגדות וצורחות ושהיינו בפלאפון עם חברה ששמעה אותנו צורחות והזעיקה את קצין הביטחון של הישוב שלנו ואת בעלי, התחילו לבוא אנשים. כנראה שהמחבל ראה שהיינו בהיסטריה ואת המכות שאנחנו מכניסות לו וברח.

"אנחנו כבר אחרי הסיפור הזה אבל עם הרבה חרדות", מוסיפה מיכל. "הייתה לי עוד ילדה קטנה בת 6 שראתה את כל המקרה, היא פחדה שהוא יפתח לה את הדלת. היא בטראומה לא פשוטה."

האם מספרת שפנתה לשוטרים שכיוונו את התנועה הם הזעיקו כוחות והרגיעו אותם. "תוך שניות הגיעו כוחות של צבא ומשטרה. גם הקצין שלנו של הישוב בא ועזר לנו".

"זה הבית שלנו, זו המדינה שלנו, צריך לנסוע אבל לנעול את הדלתות. קטונתי מלהציע פתרונות", היא מסכמת.

מתברר כי המקרה של מיכל לא היה היחיד באותו יום ובנס הסיפור נגמר ללא נפגעים ברכוש או בנפש.

"זחלתי בפקק מפסגת זאב לכיוון אדם", סיפרה נהגת נוספת. "כשכמה מטרים לפני הכפר ניגש גבר לאוטו וניסה לפתוח את הדלת. מאחוריו עמדו עוד מספר גברים. כשראה שהדלת נעולה התחיל לדפוק על החלון ולסמן לי לפתוח. אחרי כמה ניסיונות ניסה שוב לפתוח דלתות, הבין שלא הולך לו והם המשיכו הלאה".

"אם הדלתות לא היו נעולות, זה היה עוד אחת מסיפורי 'גנבו לי את האוטו', במקרה הטוב ומי יודע מה במקרה הרע", היא מסיימת את סיפורה על החוויה המרטיטה.

לפניות לכתב hanan@kipa.co.il