סקר אשר נערך בסוף חודש אפריל בידי המכון הישראלי לדמוקרטיה מציג תמיכה גורפת של הציונות הדתית בחבר הכנסת רובי ריבלין כמועמד הרצוי לתפקיד נשיא המדינה הבא.

על פי הסקר, קיבל ריבלין לא פחות מ-67 אחוזי תמיכה בקרב הדתיים הלאומיים, זאת לעומת 41% מהחרדים, 38% מאלו המגדירים עצמם כמסורתיים דתיים, 28% מהמסורתיים שאינם המגדירים עצמם 'כל כך דתיים' ו-21% בלבד בציבור החילוני.

דומה כי התמיכה של הציונות הדתית גורפת באהדתה כלפי רובי רבלין כששאר המועמדים מקבלים אחוזים נמוכים באופן משמעותי לעומתו. כך קיבל פואד בן אליעזר 9%, מאיר שטרית עם 4% ודליה דורנר ופרופסור דן שכטמן עם 2 אחוזי תמיכה בלבד.

נתון נוסף אשר בולט הוא כמות הנסקר אשר לא ידעו להשיב או סירבו לענות על השאלה מי מהמועמדים מתאים יותר בעיניו להיות נשיא המדינה ובציבור הכללי נרשמו 38% אשר נכללו תחת הגדרה זו. בציונות הדתית יחסית הצהירו מעט כי לא אינם יודעים להשיב בנושא -18% מכלל הנשאלים.

עוד עולה בסקר כי כצפוי ריבלין הוא המועמד המועדף בקרב הימין והימין המתון. בקרב מי שמזהים עצמם כמרכז מבחינת עמדות בטחוניות-מדיניות המועמד המוביל הוא גם כן ריבלין, ואחריו דן שכטמן. בקרב מי שמזהים עצמם כשמאל מובילים דן שכטמן ובנימין בן אליעזר, ובקרב השמאל המתון מובילה דליה דורנר