איתן עמוס 18, תושב קנדה, הוא חתן התנ"ך העולמי לשנת תשע"ד. עמוס, אשר התגורר ביישוב קרני שומרון עד גיל 11, גבר על שאר המתמודדים והשיג תוצאות מצויינות בכל שלב בתחרות. בשלב האחרון ניצב מול תפילה ברנסון מישראל ובדו קרב צמוד ניצח בנקודה אחת בלבד. תפילה ברנסון הוכרזה כסגנית. זו הפעם הראשונה שנציג מקנדה זכה בחידון. לקראת סוף האירוע הודיע עמוס כי בשנה הבאה ילמד בישיבת ההסדר במעלה אדומים.

בתוך כך, בזמן הטקס הופיעו על הבמה חיילות להקת החינוך וקבוצת דתיים עזבו בהפגנתיות את האולם במחאה על שירת הנשים.

שישה מתמודדים מרחבי העולם העפילו לחידון התנ"ך העולמי אשר התקיים היום (ג'), יום העצמאות, בתיאטרון ירושלים, ולצידם השתתפו עשרה מתמודדים מישראל. בין השאלות אשר נשאלו המתמודדים הייתה גם שאלת ראש הממשלה המסורתית אשר הגיע לחידון בלווית שר החינוך הרב שי פירון.

75 מתמודדים הגיעו לשלבים האחרונים של החידון מרחבי העולם, בין המדינות אשר שלחו נציגים - פורטוגל, ברזיל, קוסטה ריקה, ארצות הברית, טורקיה, צרפת, אוסטרליה ובלגיה.

השר שי פירון אמר במהלך האירוע כי "הפכו את התנ"ך למצפון ולמצפן. ספר התנ"ך אין הוא ספר ככל הספרים. אין מקומו בארון כי אם בצקלונכם, בשעה שאתם תרים את הארץ, הולכים לאורכה ולרוחבה. קחו אותו למקום העבודה, למדו ממנו דיני מסחר הוגן. בואו איתו הביתה, למדו כמה חשוב לכבד את ההורים וכמה נוראה היא מלחמת אחים. גשו לפינת הרחוב, פגשו את האחר הפוחד להלך לאורם של הזרקורים ולמדו מהתנ"ך איך ראוי לנהוג בגר, ביתום ובאלמנה".

לפני שהציג את שאלת ראש הממשלה, הודיע בנימין נתניהו לאבשלום קור שהנחה את הטקס: "קודם כל אבשר לך שבשעה 11 ורבע נולד לך נכד. מזל טוב", אמר נתניהו לאבשלום קור שהגיב: "תשמע, אני אומר לך שמקורות המידע שלך זה משהו". נתניהו הגיב: "זו פריבילגיה של ראש ממשלה". קור: "אני מברך את רעיה ואת יוחאי שגרים ביישוב של מפוני גוש קטיף בסיני", ונתניהו הגיב: "כן ירבו"

זו השנה השנייה ברציפות שבה זוכה התחרות אינו ישראלי לאחר שבשנה שעברה זכה ישי אייזנברג מארה"ב בתואר יחד עם אליאור בביאן מבית שמש. 2013 הייתה השנה הראשונה זה יותר מ-20 שנה שבה מתמודד מהתפוצות זוכה בתואר.