הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, יוצא נגד תוכנית הרבנות הראשית לדרוג ב"כוכבי כשרות" את בתי המלון בישראל. בתשובה הלכתית שפרסם באתר ישיבת פתח תקווה, טוען הרב שרלו כי "מעורבים בדברים הרבה מאוד ענייני ממונות - והפתח לשחיתות, לטובות הנאה, לשיחוד, למאבקים בין חצרות שונים, הוא עצום. קשה לומר שהעולם הדתי נקי מהם. בסופו של דבר, נזקו של מהלך זה יהיה רב מתועלתו".

הרב שרלו מסביר כי "עצם הרעיון של מתן דיווח לציבור על רמתו של המלון בתחום הרוחני והדתי - הוא דבר חיובי חיוני ונכון. זהו חלק ממהלך צרכני, בו אדם המזמין מקום במלון מקבל את המידע הדרוש לו, והוא יכול לבחור בין האפשרויות השונות. זכות גדולה היא לציבור שההכרעה שלו לאיזה מלון ללכת אינה קשורה רק ברמת האוכל או בטיב הבריכה, אלא גם בשאלות הנוגעות לשמירת שבת, צניעות".

עם זאת, על אף המגמה החיובית, מציע הרב שרלו "לרדת מהרעיון הזה מהר מאוד, ולפעול בדרך הרבה יותר מתונה והרבה יותר זהירה, עם האחריות הגדולה להציף את נושא אופי הבילוי למקומו הראוי מבחינה דתית. לו זה היה תלוי בי הייתי מנסה לקבוע קווים כלליים מינימאליים, להפיץ אותם בין בעלי המלונות ולומר להם כי לזה אנחנו מצפים במלונות, ולהניח לשיווק של המלון עצמו ולמאבק על כספו של הציבור הדתי לעשות את שלו".

"במקביל", מוסיף הרב שרלו, "כמובן לחנך את עצמנו, לא בדרך כל כפייה אלא בדרך של העצמה, שבחירת מקום בילוי ונופש צריכה להיות חלק מיראת שמיים ולא מנוגדת לה. מכאן ואילך, להניח לשוק להתנהל בדרך שלו, וככל שירבו האנשים בתוכנו שנושאים אלה יהיו חשובים להם - כן ירבו המקומות שיפעלו כך. זה נראה לי הרבה יותר נקי, הרבה יותר יעיל והרבה יותר משמעותי מאשר הכניסה לדירוג".

ראש ישיבת פתח תקווה טוען כי "צריך מאוד להיזהר שלא לפתח בתוכנו את ''משמרת הצניעות'' או כל מיני פעולות כוחניות, המבקשות לכפות על אדם להגדיר את עצמו בצורה מסוימת לאור השאלה לאיזה מלון הוא הולך. הנזק מזה יהיה הרבה יותר מתועלתו".