התקפלה: הרבנות הראשית פרסמה היום (א') הודעה בה נאמר כי מועצת הרבנות הראשית לישראל החליטה כי הדלקת המדורות בל"ג בעומר תידחה ממוצאי שבת ליום ראשון בערב, זאת במטרה שלא יגרם חילול שבת בשל ההכנות לחג. עוד הודיעו כי משרד החינוך דחה את חופשת ל"ג בעומר ליום שני על מנת להקל על התלמידים אשר יחגגו בליל יום ראשון.

יחד עם הודעה זו נשלחה גם הודעה אשר בה נאמר כי מועצת הרבנות הראשית החליטה כי מי שבכל זאת מדליק את המדורות במוצאי שבת, הן במירון והן ברחבי הארץ, ידליקן לא לפני 22:30 על מנת לשמור את קדושת השבת.

מדובר בשתי הוראות שכמעט סותרות אחת את השנייה, שכן באחת נדחתה המדורה בידי הרבנות הראשית כהוראה ברורה, ובהודעה השנייה מקבלת עליה הרבנות את העובדה שאף אחד לא מקשיב לה. ההחלטה על קבלת העובדה שאנשים ידליקו את המדורה במוצאי שבת מוכיחה עד כמה כוחה של הרבנות הראשית מוגבל וחלש.

בימים האחרונים מתפתח דיון בנוגע לשאלה האם יש לקיים את חג ל"ג בעומר במועד המדויק, מוצאי שבת, או שמא יש לדחות אותו ביום, ליום ראשון, על מנת להימנע מחילול שבת כפי שנעשה כשיום השואה ויום הזיכרון חלים ביום ראשון, כפי שקרה השנה.

בשבוע שעבר פסק הרב יעקב אריאל כי אסור ליהודים להגיע למירון מכיוון שהדבר כרוך בחילול שבת של אלפי שוטרים הנאלצים לאבטח את המקום. עם זאת, היום (א') פורסם ב'כיפה' כי בקרית ארבע ובבית אל בחרו להתעלם מהוראת הרבנות הראשית לדחות את החג ליום ראשון בערב. עם כן, כעת, בהינתן שתי הוראות סותרות מטעם הרבנות הראשית, כל מקום ומקום יאלץ להחליט על דעת עצמו האם לקיים את המדורות במוצאי שבת או ביום ראשון, כשהרבנות אינה משמשת פקטור להחלטה הממלכתית כלל.