אמש זכתה נבחרת הכדורגל של הישוב חיננית בשומרון בטורניר הכדורגל שמתקיים זה השנה הרביעית ע"י מחלקת הספורט של המועצה האזורית שומרון לזכרו של הרב מאיר חי אב לשבעה שנרצח בפיגוע ירי כשנסע ברכבו סמוך לישובו שבי שומרון בחודש דצמבר 2009.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון מסביר את היוזמה: "הרב מאיר חי היה מנהל תלמוד התורה בישוב שבי שומרון ודמות חינוכית מוערכת בהתיישבות כולה. לפני כ 15 שנה הוא יזם יחד עם מאיר ברכיה רכז הספורט האזורי של המועצה טורניר כדורגל שהתקיים שלש פעמים בשנה עבור תלמידי תלמודי התורה ברחבי השומרון, ובכך ביטא את דרכו המיוחדת בכל הנוגע לקשר שבין הרוח לחומר, בין הלימוד התורני הגבוה לשמירה על תרבות הגוף ועל הרוח הספורטיבית. מחלקת הספורט במועצה לקחה על עצמה בעקבות הדברים הללו להנציח את שמו של הרב מאיר חי דווקא מהמקום שהיה הכי חשוב לו, ומקיימת את הטורניר להנצחתו של תושב שעסק כל כולו בעשייה למען האחר".

בסיום הטורניר העניקו שחקני הקבוצה הזוכה את הגביע לאלישבע אלמנתו של הרב מאיר חי ולילדיו שהגיעו לצפות בטורניר. רבים משחקני ליגות השומרון בכדורגל הם תלמידיו של הרב מאיר חי שגדלו על תרבות הספורט עוד כשלמדו בתלמוד התורה והם שמחו להנציח את זכרו בדרך הזו. למשחקים השנה הצטרפה נבחרת הכדורגל של הישוב צור יצחק שבשרון.

אלישבע חי אפרתי אלמנתו של הרב מאיר חי התרגשה מהמחווה ואמרה: "זו ממש מסירות נפש של השחקנים להגיע שוב ושוב זו השנה הרביעית, בקור, לטורנירים לזכרו של מאיר, חלקם תלמידים שלו שמגיעים מכל קצוות הארץ לטורנירים לזכרו" עוד היא הוסיפה ואמרה: "יתכן והחיבור בין כדורגל לבין אירוע לזכרו של רב נראה מוזר בעיני אחדים אולם עבור מי שהכיר את מאיר החיבור הזה טבעי לחלוטין". אלישבע סיפרה כי בשבת האחרונה ישבו הילדים והביטו באלבום התמונות ממשחקי הכדורגל של תלמודי התורה אותם ייסד אביהם עם ברכיה וציינה כי זו ממש נוסטלגיה. לדבריה מדובר בהיסטוריה מאוד משמעותית עבור המשפחה והילדים עוד זוכרים את המשחקים הראשונים. היא הוסיפה שעד היום יש להם תמונות של הקבוצות ואף מדים מיתולוגיים שנקנו עבור הקבוצות הראשונות.

אפרתי גם ציינה כי השחקנים הבטיחו לה כי: "כל זמן שיהיה לנו כוח לשחק נבוא לשחק לזכרו של מאיר". והדברים ריגשו אותה מאוד. אפרתי הביעה זעזוע מכך שהרשות הפלשתינית מקיימת משחקי כדורגל דומים לזכר הרוצחים של בעלה. אך אמרה לסיום: "יש משהו מאוד חי במשחק כדורגל וזה מה שאנחנו רוצים להנציח במאיר, היה בו הרבה חיים".