כ-200 מרבני הציונות הדתית ובהם רבנים בכירים, פרסמו בסוף השבוע האחרון מכתב פומבי הקורא לממשלה לפעול למניעת פינוי היישוב מגרון, זאת באמצעות הסדרת והכשרת היישוב בחקיקה.

תחת הכותרת "קריאת רבנים דחופה", חתמו רבנים בכירים ובהם הרב צבי טאו, הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן נחמיה גולדברג, הרב יעקב יוסף, הרב שלמה אבינר, הרב אליקים לבנון, הרב אלי סדן, הרב אליעזר מלמד ורבנים רבים נוספים מכל קצוות הארץ.

"כל ארץ ישראל, לכל חלקיה, הרי היא נחלת ה' והיא אחת מהמתנות הטובות שנתן הקב"ה לישראל", כתבו הרבנים בפתיחת המכתב וציינו כי היישוב מגרון הוקם לפני 12 שנה "ומעולם לא טען אפילו ערבי אחד לבעלות מוכחת על אדמות אלו". הרבנים הדגישו כי הקמת היישוב, על קרקעות פנויות ושוממות, נעשתה בתמיכת משרד השיכון ושלטונות המדינה.

הרבנים הוסיפו כי "כתוצאה מלחצים חזקים של 'גורמי שמאל', הורה בג"ץ להרוס את היישוב מגרון על מאות תושביו עד לחודש מארס הקרוב (למניינים), זאת ללא שניתנה לתושבי מגרון ולו הזכות הבסיסיות לברר את טענותיהם מול הערכאות השיפוטיות המקובלות. יתירה מזאת, לאחרונה התברר שכל הניסיונות של גורמי השמאל להוכיח את בעלותם כביכול של העותרים על קרקעות מגרון - עלו בתהו".

"ניכר בעליל העוול הגדול שנעשה לתושבי מגרון", הוסיפו הרבנים במכתבם וקראו לממשלה "אל תשלחו יד במגרון!". לדבריהם, "כל הדיבורים בדבר 'העתקת' היישוב למקום אחר אינם מהווים כלל פתרון לבעיה. שינוי השם מ'החרבה' ל'העתקה' - אין בכוחו לשנות את המהות. נטישת יישוב של קבע והריסת מבנים, חס וחלילה, הם חילול השם נורא ואין זה משנה האם ולאן הולכים התושבים".