התנהלות מקוממת של המשטרה והפרקליטות הביאה לתיקון כתב אישום ולהטלת עונש מזערי על שני חרדים שנטען שתקפו חייל.

כזכור, לפני כשנה, בשיא הדיונים על חוק הגיוס, תקפו עשרות חרדים במאה שערים חייל חרדי אשר עבר במקום, ונזרקה לעברו שקית אשפה. לבסוף הצליחו לחלץ את החייל במקום והמשטרה עצרה שני חרדים שנכחו במקום. באוגוסט האחרון הוגש נגדם כתב אישום בו נטען "במהלך ניסיון פיזור המתפרעים יידה נאשם 1 בקבוקים ואבנים לעבר השוטרים. נאשם מס 2 יידה אבנים, ברזלים ובקבוקי זכוכית לעבר השוטרים אשר פעלו במקום". עוד נטען בכתב האישום כי "הנאשמים הפרו את השלום בצורה המטילה אימה על הציבור".

בעוד הפרקליטות ביקשה להטיל מאסר בפועל על אותם חרדים במהלך המשפט התברר כי למעשה אין קשר בין שני הנאשמים לבין האירוע כלל. "כתב האישום המקורי היה שהם הואשמו בזריקת אבנים וברזלים ומקלות והיו מעורבים באירוע של החייל. ישבנו עם התביעה והוהכנו שאין קשר בין האירועים", אמר עו"ד יאיר נהוראי בעת סיכום המשפט, אשר הפרוטוקול ממנה הגיע ל'כיפה' לאחר שלבית המשפט הוגש כתב אישום מתוקן. "כל מה שמיוחס לנאשמים זו התקהלות. האמת שהיה צריך לסגור את התיק. במקום התגודדו אנשים והשוטרים ביקשו להתפזר ולא התפזרו. אין כאן אבנים ואין מכות ואין כלום. לנאשמים אין קשר לאירועים. יש לנו התגודדות רגילה של התקהלות רגילה ולא יוצאת דופן", הוסיף. עוד האשים עורך הדין כי "מדובר ברף הנמוך של ההתפרעות שנושקת לחופש הביטוי", וטען כי הדבר לא מצדיק אפילו שעות שירות.

בקול ענות חלושה הסתיימה פרשה שהסעירה את המדינה כשהשופט קיבל את עסקת הטיעון לפיה יבצעו הנאשמים 180 שעות לציבור, שלמעשה אף אינו טומן בחובו אישום פלילי כלל. בשולי הדברים עולה תמיהה על התנהלות המשטרה והפרקליטות אשר בפועל האשימו אנשים שלא היה להם קשר לאירוע בכך שהתנהגו באלימות קשה.