בזמן שכולם עסוקים בקיצוצים תקציביים, בארבע אולפנות החליטו לקצץ גם כן ובגדול ואלו שמסתובבים היום באולפנות מגלים כי שיער ראשן של בנות רבות הפך תוך יום לקצר. לא מדובר בתופעה רפואית מדאיגה כי אם במבצע תרומות אליו התגייסו תלמידות האולפנות במסגרתו תרמו את שיער ראשן לבנות חולות סרטן.

עשרות תלמידות מאולפנות כפר פינס, נווה חנה, חפץ חיים, ובהר"ן גזרו השבוע את שיערן, לא בגלל צו האפנה, אלא בגלל צו המצפון. התלמידות השתתפו במבצע התרמת שיער לבנות חולות סרטן ששערן נשר. הצמות משיער התלמידות שנגזר נתרמו לעמותת 'זיכרון מנחם', שעושה מהן פאות לילדות שאיבדו את שיערן עקב הטיפולים הקשים של מחלת הסרטן.

"לעמוד מול המראה ולסרק את השיער נראה לי כל כך טבעי וברור אבל יש הרבה בנות שלא יכולות כי פשוט אין להן" מסבירה אחת התלמידות מאולפנת חפץ חיים שהשתתפה במבצע ותרמה את שיערה "החלטתי לתרום את השיער לבנות חולות סרטן שאיבדו את הדבר הכי טבעי שלנו. זה נכון שאני לא נראית הכי טוב עכשיו כששערי התקצר אך זה כלום לעומת מה שחוות הבנות החולות בסרטן וחוץ מזה השיער שלי עוד יצמח, שלהן לא. אם אני יכולה לשמח בת בגילי ועוד כשהיא חולה, אני נרתמת".

מעל לעשור פועלת עמותת 'זיכרון מנחם' לאיסוף ועידוד תרומות שיער ליצירת פאות לבנות ונערות שחלו בסרטן ואיבדו את שיערן עקב הטיפולים. השיער אינו עניין של מה בכך - בנות רבות מתביישות להראות ללא השיער: ילדות חברותיות הופכות מסתגרות ומבודדות, ונשים מסרבות לצאת מביתן. הפאות מחזקות את ביטחונן העצמי ומעניקות להן כוח נפשי להתמודד עם המחלה.

"תרומת צמות עבור העמותה היא תרומה מיוחדת ומתנה שהיא הרבה יותר מעוד תרומה כספית" אומר חיים ארנטל יו"ר עמותת זיכרון מנחם "החיבור בין התורמות לנתרמות והנתינה האנושית והחשובה יוצרים הרגשה חמה אצל המקבלות. האפשרות להעניק חינם, לצעירות ולנשים המתמודדות עם מחלת הסרטן, פאות איכותיות משיער טבעי ויפה, הינה תרומה בעלת ערך רב - היא מועילה באופן ישיר ואמיתי, ומרגשת את כולנו, תורמים ונתרמים כאחד".

ראשי האולפנות ותלמידותיהן שהשתתפו במבצע תרומות השיער העבירו את הצורך גם למוסדות חינוך לדתיות אחרים בקריאה להצטרף. בחודשים הקרובים יערכו מבצעי התרמה נוספים באולפנות ברחבי הארץ בהם יתרמו התלמידות הדתיות את שיער ראשן.

אולפנות המעוניינות להצטרף למבצע האולפנות של 'זיכרון מנחם' - 02-6433001