הצעת חוק חדשה מבקשת לעגן בחוק את זכויותיו של הספורטאים הדתי כך שהוא לא יפגע מכך שמשחקים יתרחשו בשבת.

בדברי ההסבר להצעה מסביר יוזם החוק ח"כ אלעזר שטרן כי "ענפי ספורט מקצועי רבים במדינת ישראל סגורים בפני ספורטאים שומרי שבת, שכן פעילויות ספורט רבות מתקיימות בשבתות וחגים. בנוסף, ישנן לא מעט קבוצות ספורט המעוניינות באי קיום משחקיהן בשבת או בחג, אך המסגרת מחייבת אותן לקיים את המשחקים בשבתות וחגים".

"מצב זה מהווה אפליה מחמת אמונתם הדתית של אותם ספורטאים ואינו מתקבל על הדעת במדינה יהודית, וכן במדינה דמוקרטית השואפת להבטיח שוויון וחופש דת לאזרחיה. מנגד, מרבית אוהדי הספורט המקצועי בישראל הורגלו לכך שפעילויות הספורט מתקיימות בשבת ובחג ועל כן קיים צורך באיזון זכויות".

הצעת החוק מבקשת לאפשר למועדוני ספורט או לספורטאי בודד בענפי ספורט אישיים להודיע לארגונים המאגדים ומייצגים אותם, שהם גם האחראים על פעילויות הספורט, כי הם שומרי שבת. בעקבות ההודעה ארגונים אלו לא יקיימו בשבת ובחג פעילויות ספורט שהמועדון או הספורטאי שומר השבת יחויבו להשתתף בהן, הארגונים יערבו לכך שהימנעות מהשתתפות בפעילויות ספורט המתקיימות בשבת או בחג לא תפגע בהשיגיהם של הספורטאי או המועדון שומר השבת, הארגונים יערבו לכך שהעתקת מועדי תחרויות משבתות וחגים לא תפגע ברמת ההקצבות שמקבלות הקבוצות מגופים ציבוריים. בנוסף, מבקשת הצעת החוק כי ככל האפשר יפעלו הארגונים מול ארגוני ספורט בין לאומיים לשמירה על חופש הדת של מועדונים וספורטאים שומרי שבת.

עם זאת, הצעת החוק לא מבקשת לפגוע בקבוצות ובארגונים אשר אינם שומרים שבת ואינה כוללת קריטריונים לארגונים או ספורטאים כשומרי שבת.