27% מהמגזר חושבים שבמדינת ישראל צריכה לכהן אישה כנשיאה, כך קבעו גולשי כיפה בסקר שנערך בשיתוף הבית היהודי לקראת כנס פורום הנשים הערב (ה').

בעוד המירוץ לנשיאות הולך ומתחמם, נמצאים בין המועמדים שתי נשים - השופטת בדימוס דליה דורנר ויו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק. על פי הסקר, בעוד 27% חושבים כי יש לקדם כהונת אישה כנשיאה בישראל, שרק 13% חושבים שלא. 47% חושבים שלא רלוונטי אם זה גבר או אשה, ואילו 9% חושבים שהמועמדות הקיימות לא מספיק אטרקטיביות. הסקר העלה שאלות נוספות, כמו מה המהפכה הנשית הבאה במגזר הדתי לאומי ומה האפליה הגדולה ביותר הקיימת בין גברים לנשים. התוצאות המלאות ייחשפו בכנס הערב.

המועמדת לנשיאות, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, תשתתף הערב (ה') בכנס עבודה של פורום הנשים בבית היהודי. הכנס שמתכנס תחת הכותרת "נשים יוצרות מציאות", יתחיל בשעה 17:30 בפאנל שתוביל אותו יו"ר הפורום ח"כ שולי מועלם-רפאלי וישתתפו בו דורנר, סגנית נשיא לשכת רו"ח איריס שטרק וד"ר חנה קטן. לאחר מכן יתקיימו דיונים ב"שולחנות עגולים" של ועדות שונות הפועלות בפורום , ואת הערב יסכמו יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך.

יו"ר הפורום, ח"כ מועלם-רפאלי אמרה לקראת הכנס כי, "נשים דתיות יוצרות מציאות חדשה ומובילות היום בכל שדרות החברה הישראלית. בעסקים, במשפט, בחינוך, בלימוד תורה ולאחרונה גם בפוליטיקה. פורום הנשים בבית היהודי שמתכנס היום בפעם השנייה שם לעצמו מטרה להמשיך ולהעצים את כוחה ומעמדה של האישה בכל תחומי החיים מתוך שאיפה לשמור על ערכי המשפחה ועולם ההלכה".

ואילו ניר אורבך אמר כי, "מטרת כינון הפורום הוא חיבור ציבור הנשים הענק במדינת ישראל לבית היהודי. מאז הבחירות הבית היהודי מחובר לשטח הן באמצעות הבחירות המוניציפאליות שפעלנו בהן והן באמצעות הפורומים השונים של אנשי השטח במפלגה".