מוסדות רשת החינוך 'אור תורה סטון' חגגו הערב שלושים שנה להיווסדם בתיאטרון ירושלים. באירוע השתתפו השר נפתלי בנט, ראש מוסדות אור תורה סטון הרב שלמה ריסקין, יו"ר וועדת הכספים ח"כ ניסן סלומיאנסקי וחברי הכנסת שולי מועלם ודוד רותם, ראש מועצת אפרת עודד רביבי, מנהל מוסדות אור תורה סטון יינון אחימן ושאר ראשי וצוותי מוסדות אור תורה סטון בארץ ובעולם.

בראשית הדברים ציין השר בנט כי: "יש לנו סבלנות, לא חזרנו מהגולה כדי שנהיה עם זר בארץ שלנו. אני רוצה לברך את החוזה הגדול הרב שלמה ריסקין. על כמה אנשים בעם שלנו אפשר לומר שהגיעו מהגולה חזו חזון גדול, הביאו לכאן קהילה, הקימו יישוב בארץ ישראל והקימו אימפריה שכולה תורה ואור".

עוד הוסיף בנט כי: "ביום העצמאות שנת 67 היו שני נביאים שהתנבאו באותו ערב בו זמנית. הייתה נביאה קראו לה נעמי שמר בפסטיבל השירים שנתי שהתקיים ביום העצמאות נשלחה הנערה החיילת שולי נתן ושרה: 'היכן יבשו בורות המים, כיכר השוק ריקה', מתוך כאב גדול ותקווה שיום אחד נשוב למרות שלא היה משהו קונקרטי אחרי 19 שנה שלא פקדנו את ההר. מאות מטרים משם באותה העת הרב צבי יהודה זעק זעקת כאב בעוד שכולם היו שמחים. הוא שאל היכן חברון ושכם אנחנו רק בחצי הדרך. שניהם התנבאו כי למחרת יתחיל שחרור ירושלים והארץ", דברי בנט.

בנוסף ציין בנט כי הרב ריסקין משלב בחזון שלו בין ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. "הרב רסקין מייצג חיבור בין חזון גדול ואהבה לכל אדם ולכל אחד ואחד מאלפי ורבבות האנשים שעל חייהם הוא משפיע. זוהי גדולת המפעל הזה שמגיעים להישגים כאלה. ונשאלת השאלה מה עוד אפשר להשיג? אז רבותיי, בחזון שלי גוש עציון וארץ ישראל כולה יהיו תחת ריבונות רשמית של מדינת ישראל. אני יודע שכמו שלרב ריסקין לקח שלושים שנה גם לנו יש סבלנות. גוש עציון שלנו, ארץ ישראל שלנו ואנחנו נתמיד נתעקש ולא נמצמץ עד שזה יקרה".+

באירוע הפתיע ראש מועצת אפרת עודד רביבי את הרב ריסקין ושר שיר יחד עם הרב יצחק גרינוולד מנהל תיכון אור תורה דרך אבות באפרת.

צפו בביצוע:

[embed][/embed]

ראש מוסדות אור תורה סטון הרב ריסקין ציין בדבריו כי: "הגעתי ארצה עם חלום על בניין עיר חדשה - ישנה אפרת במדינת ישראל בארץ יהודה, חלמתי גם על מוסדות תורניים הלכתיים, אך שילמדו תורה אחרת, תורה חובקת עולם, אנשים וגם נשים גר כאזרח יחדיו, דתיים, חילוניים, נוצרים ופלסטינים, בארץ יהודה. חלמתי וחשבתי שאפילו אם אכשל, כדאי להיכשל כל עוד שהחלום היה גדול. עוד ציין הרב ריסקין כי: "אין שום חלום בעולם שאתה חולם ומגשים כיחיד - אם הוא חלום חשוב ולכן היו לי הרבה חברים. זכיתי לחלום חלום שנשנה ואינו נותן לך לנוח בגלל חשיבותו, אני מרגיש מכל הלב שזכיתי לחלום חלום אמת כפי שכתוב בגמרה ואני מוכרח לומר שהגשמת החלום גדולה יותר אף מהחלום עצמו מפני שהקב"ה הגשים את החלום ומפני שאני מקווה שצירפתי את החלום התורני שלי, עם החלום שלו יתברך. אומרים על האמריקאים "הם עושים עליה" אני מאמין שהעלייה עשתה אותי, לא הייתי יכול למצוא הזדמנויות שיש כאן בארצנו הקדושה והמחודשת - ארץ שנותנת אפשרויות ללא מגבלות. אני מודה לכל תלמידי, ומברך אתכם מכל הלב".