בסוף השבוע האחרון היינו עדים למהלך נוסף להאדרת הרווקות המאוחרת בישראל: מגזין "מוצש" של "מקור ראשון" החליט להציג לראווה עשרה רווקים ורווקות, שלא הכרנו, ולספר את סיפורם בליווי תמונתם. מדובר בניסיון לשחזר את "ההצלחה" אשתקד, כשפרסם המגזין הצעיר את דירוג הרווקים הדתיים של ישראל.

אך הביקורת שלי לא מופנית דווקא כלפי "מוצש" (ויש יותר מדיי גורמים במגזר, ורבנים במגזר, שהחליטו להכריז עליו מלחמת חורמה מיותרת), אלא דווקא על המגזר הדתי ששוב בוחר להאדיר את הרווקים והרווקות הדתיים - ובאותה נשימה להתלונן ולהתבכיין על תופעת הרווקות המאוחרת ולתהות מדוע עוד יוצאים רווקים בני 35 לדייטים ומה עשינו לא בסדר.

אז הנה, זה בדיוק מה שעשינו: אמצעי התקשורת השונים טורחים חדשות לבקרים לדרג ולהציג את הרווקים והרווקות כמעין רשימה נכספת ונשגבת, הנבחרת של המגזר הדתי. זה עורך דין והיא רופאה והוא עיתונאי והיא במשרד פרסום - וכולם יפים ומוצלחים ועשירים ומיוחדים ומגניבים ורווקים.

את אותה רשימה בדיוק ניתן היה להציג אחרת, ולא לבסס אותה דווקא על הרווקים והרווקות. הרי לא זו בלבד שלא חסר אנשים מוצלחים הנשואים באושר ובעושר, אלא שבעיניי הם-הם המוצלחים באמת. מי שהצליח בחייו הצעירים לשלב גם קריירה משובחת וגם זוגיות איתנה, השקיע מזמנו ומרצו לטובת בניית זוגיות ובית בישראל, מוצלח עשרת מונים מאותו עורך דין או מאותה אשת פרסום שהשקיעו את כל מרצם וזמנם בלימודים ובבניית קריירה, תוך שהם זונחים, במודע, את הקמת ביתם ומשפחתם.

אותם אנשים שמרשים לעצמם להגיע לגילאי 30-35 ורק אז לפנות כדי לחפש את החצי השני, עושים זאת מתוך תחושת מסוגלות, תוך שהם נשענים על סדרות כמו "סרוגים" ומגזינים כמו "מוצש", שאומרים להם: כזה ראה וקדש. ראו-ראו את אותם מוצלחים, יפים ועשירים, וגם אתם יכולים להיות כמותם. למה לכם להשקיע את זמנכם בדייטים, לעבור מזוגיות לזוגיות על מנת למצוא את האחת, לבזבז לילות טרופי סמסים, להכיר ולהיפרד ולהכיר שוב? למה לכם כל כאב הראש הזה, אם בשביל להיכנס להיכל התהילה המגזרי אתם רק צריכים לזרוק את זה לעזאזל ולהתמקד בעבודה קשה?

אני אינני מתנגד לרווקות מאוחרת. בעיניי היא כורח המציאות. אך באותה נשימה אני קורא למגזר הזה: עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים? איך אפשר להתבכיין בראש כל חוצות על רווקות מאוחרת, ולהעמיד את הנושא במרכזם של יותר מדיי כנסים מפוהקים, ומנגד לתת יד וכתף להאדרת הרווקים?

שום רשימה של רווקים מוצלחים לא מרשימה אותי. בעיניי, עצם רווקותם של כל אותם יפים ואמיצים, מעידה כי הם נכשלו כישלון חרוץ בסדר העדיפויות האישי שלהם. חבל לי עליהם וחבל לי עלינו.