מחריפה המחאה נגד קייטנות הקיץ של משרד החינוך והקרן לידידות. הרב אליהו זיני, לשעבר רב הטכניון וראש ישיבת אור וישועה בחיפה, מצטרף למחאת הרבנים נגד הקייטנות. "השאלה קשה לא כל כך מההיבט ההלכתי כמו שהיא קשה מההיבט הלאומי מוסרי. משרד החינוך המנוהל היום על ידי אדם שחושב עצמו עליון על כל הארץ, מחליט החלטות תוך התעלמות מוחלטת של כל רבני ישראל הנאמנים ביותר לתורה וליראת שמים. על מחלתו זו מתווספת העובדה שבמיטב ה'תרבות' השולטת בארצנו, כל כסף כשר, לא משנה מה מקורו ומה ייעודו".

"הכסף הבא מנוכרים בבחינת צדקה הינו איסור מהתורה, הפוסל את מקבלו לעדות אף אם אין בו כל רצון ומגמה מיסיונרית וזהו שולחן ערוך מפורש", מדגיש הרב זיני. "לכן הייתי מאוד דואג במקום שר החינוך ממעמדו המשפטי כלפי שמיים", הוא אומר וטוען שבמקרה זה מתווספת ה'חרפה' של מיסיונריות.

הרב זיני מתייחס גם לטענות כי ניתנה רשות לכל בית ספר לוותר על החלק של הקרן לידידות בקייטנות ואומר כי הבעיה היא שכמעט שום מנהל לא יוותר על כסף מכיוון שהפיתוי גדול מדי "קשה מאוד ליהודי בארץ לא להשתחוות לכסף באשר הוא נמצא, הלא הוא נעשה כבר ערך עליון בחיינו הציבוריים, ולא כל שכן בחיינו הפרטיים".

הרב מוסיף ואומר כי אם בטוח שבית הספר וויתר באמת מותר ליהנות מהכסף הישראלי הכשר, אך לא קל יהיה לוודא האם לא לקחו את הכסף. עם זאת הוא מדגיש כי "אבל ירא ה', גם במקרה כזה לא ישלח ילדיו לבתי הספר אם שם קרן הידידות מתנוסס מעל המפעל ומעל הדפים והחוזרים הנשלחים להורים, כי בזה הוא מוותר על מצוות עשה של תוכחה, ועל האיסור לסייע בידי עוברי עבירה, והוא מסכן את כלל ישראל". לבסוף מוסיף הרב זיני כי "מחאה ציבורית גורפת מתבקשת כאן מצד כל מי שנשמת ה' טהורה באפו".