חבר מועצת העיר תל אביב, הרב שלמה זעפרני, פנה השבוע לראש העיר רון חולדאי בבקשה למנוע חילולי שבת בהיכל הספורט העירוני ביד אליהו - "היכל נוקיה". מכתבו של הרב זעפרני מגיע על רקע התוכנית במסגרתה יתקיים במהלך החודש הקרוב מופע קרקס בהיכל נוקיה, המתוכנן בימי חול ובשבתות.

"כידוע לך שבמשך שנים רבות מבנה "היכל נוקיה" אשר בבעלות העירייה סגור בשבת, למעט אירועי חנוכה הגולשים ליום שבת וכן מסעדות הפועלות במבנה, וכבר הערנו והתרענו על הדבר בעבר", כותב הרב זעפרני ומציין כי "לאירוע זה צפויים לבוא משתתפים רבים שאינם דווקא תושבי העיר ברכבים פרטיים, הסעות וחניה בשכונות הסמוכות ולהסב לחילול שבת המוני ופגיעה ברגל גסה בקדושת השבת, ריגשות התושבים, והפרה בוטה של הסטטוס קוו בעיר".

לדבריו, "מלבד אירוע זה קיים שינוי סמוי לרעה בשמירת השבת בעיר בפתיחתם של בתי אוכל, מסעדות, רשתות מזון, הפעלת תחבורה ציבורית בשאטלים למקומות בילוי וכדומה, ואירוע מקומי זה הינו המשך להפרה בנושא דת שבוצעה באחרונה על ידי הנהלת המקום בהשכרת המבנה לקיום אירוע שהוגדר כאירוע מיסיונרי".

זעפרני קרא לחולדאי "לשנות את ימי הפעילות" של התוכנית ו"לעמוד על כך שהמקום ימשיך להיות סגור בשבת על אף הנזקים הכספיים הצפויים, כי קדושת שבת קודש היקרה לעם היהודי מאז היותנו לעם אינה נמדדת בהיבטים כספיים, או בערכים אחרים".