שמונה שנים אחרי יישום תוכנית ההתנתקות מרצועת עזה - ואלפי תלמידים ימשיכו לצעוד ב“מסע כיסופים“, שיזם בעבר הרב בני נכטיילר, בניסיון לשקף געגועים לחבל ארץ שמחכה שנחזור וניישב אותה, כיסופים לראות בהופעה שלמה של תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל.

גם השנה יצאו כ2,500 תלמידי כיתות י' ממוסדות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומרשת "צביה" מכל רחבי הארץ, למסע בעקבות מורשת גוש קטיף. זוהי השנה השלישית בה מתקיים המסע אשר ינוהל על ידי אבי קהתי, המנהל האדמיניסטרטיבי של אולפנת נריה וישיבת בני עקיבא חדרה, מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון אשר יוציא לפועל את המסע ובשיתוף מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ורשת "צביה".

מסע כיסופים הינו מסע ערכי ואתגרי בעקבות ערכי גוש קטיף והציונות הדתית. הרעיון שעומד מאחורי המסע הוא שיש ערכים שאי אפשר לקבל בכיתה הממוזגת. במרכז קטיף טוענים כי דווקא ההליכה המאתגרת בלילה המדברי הקפוא יוצקת משמעות חזקה למושגים כמו היכולות להתמודד עם אתגרים, לא לפחד מדרך ארוכה ולדעת לצפות לאור שזורח לאחר החושך.

ביום המסע יתכנסו התלמידים בשטחי הכינוס- בנים בכפר מימון ובנות במועצה האזורית שדות נגב. התלמידים יעברו תוכנית חינוכית הכוללת הרצאות ופעילויות ברוח גוש קטיף בהשתתפות הרב אייזמן והרב דרוקמן, יצפו בסרטים וישמעו את סיפורו של גוש קטיף בסיוע אומן חול ומופע אש.