לכבוד

יורם קניוק, סמי מיכאל, ניר ברעם, עמוס עוז

ושאר אנשי הרוח

קראתי בעיון רב את המכתב ששלחתם השבוע לראש הממשלה, בו דרשתם ממנו להודיע שכל החלטה על כל פעולה צבאית באיראן תתקבל במליאת הממשלה. כתבתם לנתניהו שאתם כולכם מאוחדים בדאגה עצומה מפני העומד להתרחש בשבועות הקרובים, אם ראש הממשלה לא ייעתר לדרישה שלכם. בהמשך, אפילו איימתם על ראש הממשלה שאם הוא לא יענה לדרישתכם עד יום חמישי, תאלצו לנקוט נגדו באמצעים משפטיים.

ואני רוצה לשאול אתכם, סופרים ואנשי רוח יקרים, מדוע אתם באים בדרישות לראש הממשלה רק בסוגיית התקיפה באיראן? מדוע שלא תדרשו ממנו גם להרגיע את מחיר הלחם האחיד ולדאוג לכך שבאולימפיאדה הבאה נביא מדליה?

הרי אם אתם כאלו מומחים גדולים בענייני הגרעין של איראן, לא יכול להיות שאין לכם דעה חשובה גם בתחומי הכלכלה והספורט. בתור אנשי רוח דגולים שמבינים יותר מראש הממשלה בסוגיות ביטחון המדינה, אני משוכנע שאם קצת תתאמצו תוכלו להוציא מכתבים ודרישות גם בענייני מחיר הלחם ועתיד ספורטאינו הלאומיים.

בכלל, לאור סדרת גילויי הדעת והמכתבים הפומביים שלכם בשנים האחרונות, הגעתי למסקנה שכדאי לבטל את הבחירות הקרובות לכנסת. אם יש לכם דעה חשובה וקובעת בכל נושא משמעותי שעומד על הפרק, למה שלא נשנה את שיטת המשטר ובמקום ראש ממשלה ושרים, נמנה אתכם כמועצת חכמי האומה?. בשביל מה לממן שר ביטחון, שר אוצר ושר חינוך, אם יש לנו אנשי רוח ענקיים כמוכם שיודעים לפתור את כל הבעיות?.

כאנשים שכבר כתבו ספר או שניים בחיים שלהם, אני משוכנע שתוכלו להתמודד עם זוטות כמו היערכות למלחמה, התמודדות עם משבר כלכלי עולמי או כיבוי שריפות ענק. אני סמוך ובטוח שההשראה הרוחנית שהביאה אתכם לכתוב את יצירותיכם, תסייע לכם לפתור בקלות את משבר הדיור, משבר הגיור, משבר הגיוס, ומשבר הביאוס.

אין לי ספק שבהנהגתכם הרוחנית הנאצלת מדינת ישראל תצעד בבטחה לעתיד טוב יותר. בטוחני שעוד ייכתבו על כך ספרים, אם רק יישאר פה מישהו שיכתוב.

המכתב יתפרסם ביומן של 'מקור ראשון'.