כוכב נולד גרסת השומרון: מאות ילדים נרגשים, תלמידי כיתות ג - ו גדשו היום את בית הכנסת בישוב פדואל שבשומרון. בנים ובנות הגיעו בכדי להבחן לאחר חודשים רבים של לימוד על ידיעתם את המשניות. חלק מהילדים הגדילו לעשות ולמדו לא משנה אחת ולא פרק אחד אלא מסכתות שלמות. 5 מהילדים למדו 5 מסכתות בע"פ והוכתרו לחתני הזהב של האירוע. זאת לצד הבנות שהוכתרו לכלות הזהב לאחר שלמדו מסכתות שלמות משניות ומושגים.

המעמד היה אירוע השיא של פרויקט אותו מקיימים מזה 3 שנים בביה"ס שילת בפדואל שבשומרון.

בהנהגת מנהל ביה"ס הרב אליקים נויברגר ורב ביה"ס הרב עמירם אלבה מקבלים מדי שנה הילדים משימה לשנן משניות במהלך השנה יחד עם הוריהם ולזכות בפרסים על לימודם ובתואר כלות וחתני הזהב.

השנה הגיע לכבד את האירוע הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שהתרגש ביותר כששמע את הילדים מדקלמים בע"פ מסכתות שלמות, ומשניות באופן אקראי, מהסוף להתחלה וכן הלאה ואף מצליחים להסביר את משמעות המשניות אותן למדו.

לאחר האירוע אמר הרב הראשי לישראל הרב לאו: אני יוצא מכאן לסיור ברחבי השומרון, אבל עכשיו לאחר ששמעתי את הדבר המופלא הזה, אתכם ילדים, אני יוצא מכאן עם חיוך שיישאר על פני כל היום. גם אם ישנן דאגות של כאלו שקמים כנגד עם ישראל, כנגד תורת ישראל, כנגד המהות שלנו כעם ה', אני יודע שאין להם שום סיכוי להצליח, כי אלה ברכב ואלו בסוסים ואנחנו עושים את מה שעשיתם עכשיו: אנחנו בשם ה' נזכיר".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון שכיבד את האירוע בנוכחותו אמר לתלמידים: "הרב הראשי לישראל הרב לאו הוא ידיד אמת של ההתיישבות והשומרון, וההוכחה העיקרית לכך הוא מספר הפעמים בהם הרב הראשי זיכה אותנו, וביקר בשומרון מאז שנכנס לתפקידו". עוד הוא הוסיף: "אני מאמין שההצלחה של השומרון היא בזכותכם ילדים, בזכות לימוד התורה שלכם, בזכות המידות שלכם. אנחנו יכולים לפעול בשטח אולם את המהות, את הדרך הטובה בה הולך השומרון נותנים אתם".

בסיום האירוע העניקו התלמידים מתנה לרב לאו: התחייבות של התלמידים במקום שבשנה הבאה ילמדו כולם מסכתות שלמות בע"פ, לכבוד הרב הראשי לישראל ולכבוד התורה, הרב הראשי הבטיח להשתדל להגיע לבחון אותם בנושא גם בשנה הבאה".