סטודנטים מהמחלקה להנדסת חומרים מתקדמים בעזריאלי מכללה להנדסה, משנים ג' וד' ערכו סיור לימודי במפעל אינטל קריית גת ובמפעל מטל סנטר מפלסים בע"מ שבדרום, על מנת לראות איך עובדת ההשמה בפועל אחרי שיסתיימו הלימודים התיאורטיים. במרכז ההדרכה החדש של אינטל למדו הסטודנטים על הפעילות הכוללת של התחום, העסקית והחברתית, על מגמות עתידיות בפיתוח מעבדים חדישים ונהנו מעמדות ההדמיה, תצוגות תלת ממד ומציאות מדומה שנמצאים במרכז אינטל. הסיור המשיך בהרצאה של שני בוגרי המחלקה להנדסת חומרים מהמכללה: אלכס מרגוליס ותומר מנחם.

מרגוליס ומנחם הם חלק מבוגרי עזריאלי מכללה להנדסה שסיימו את התואר ועובדים כיום באינטל, אחת החברות הגדולות במשק. הבוגרים, סיפרו לסטודנטים על חשיבות הלימודים ומשמעותם בקידום לו זכו, כיצד בעזרת הלימודים התפתחה אצלם חשיבה הנדסית והתרחבו יכולותיהם בפתרון בעיות מורכבות וגם גילו איך משמשות אותן מחברות הלימוד עד היום במהלך עבודתם. הסטודנטים שאלו שאלות על הטכנולוגיות המתקדמות והמתפתחות במפעל ושמעו על תכניות ההתעצמות של ההנדסה בקריית גת ועל מאות המהנדסים שעתידים להיקלט לעבודה במפעלים מורחב שנבנים בימים אלה.

הסטודנטים המשיכו אל מפעל מטל סנטר מפלסים בע"מ. שם הייתה להם הזדמנות ללמוד על הקצה השני של תחום הנדסת חומרים: הנדסת חומרים קלאסית, המשמשת בתעשייה המסורתית. הסטודנטים קיימו סיור מודרך במפעל ולמדו על ייצור חלקי משאיות בטכנולוגיה של כבישה וסנטור אבקות פלדה בלחץ גבוה.

פרופ' איתן מנור, ראש המחלקה להנדסת חומרים וסגן נשיא לעניינים אקדמיים אמר: "המכללה והמחלקה להנדסת חומרים מתקדמים בה, שומרים על קשר רציף עם התעשייה בארץ - מכשירים ומעמידים לרשותם דורות עתידיים ואיכותיים של מהנדסים מקצועיים מהשורה הראשונה ומקשרים את הסטודנטים אל עולם התעסוקה כבר בתקופת הלימודים".