מפנה גב לבוחרים בפוטנציאל? רגע לפני הבחירות לנשיאות התייצב חבר הכנסת מאיר שטרית בוועדה לקידום מעמד האישה שדנה הבוקר (ב') בנושא הגיור במדינת ישראל "בחג השבועות אנחנו קוראים את מגילת רות, מגילה שמהווה דוגמה קלאסית לכך שעם ישראל מצווה על הגיור. גיור הפך במדינת ישראל למילת גנאי. גרים הם לא אנשים רעים", אמר שטרית.

חבר הכנסת האשים את מפלגת הבית היהודי בכך שתקעו את החוק באופן תמוהה לטענתו. “ההתעקשות של הבית היהודי לא ברורה. אני מקווה שהחוק יעבור למרות התנגדות הבית היהודי", טען. “הרעיון הוא להכשיר כל רב עיר לגייר, דבר שיקל על הגיור בצורה משמעותית. אני מאמין שרב שהוסמך כהלכה מוסמך גם לגייר. אם ההלכה באמת רוצה אפשר לקרב".

עוד הוסיף המועמד לנשיאות "האינטרס של מדינת ישראל הוא לקדם את חוק הגיור ועל הרבנות מוטלת חובה זו. אם הרבנים הראשיים יהיו קצת יותר פתוחים הם יעשו טוב לעם ישראל. מדינת ישראל צריכה להחליט לאן היא הולכת. אפשר לפתור הכל בדרך ההלכה".

ההתנגדות הפומבית לבית היהודי מפתיעה שכן מדובר ב-24 שעות לפני הבחירות לנשיאות, שם ינסה שטרית לגבור על ארבעת המועמדים האחרים ולשם כך הוא צריך בין היתר את קולות הבית היהודי. לאחרונה התארח שטרית בישיבת סיעת הבית היהודי במטרה לקבל את תמיכת חברי הכנסת במרוץ לנשיאות. “אני יודע שאתם אחים של רובי ריבלין, אבל אתם גם אחים שלי ואני אח שלכם. כולנו משפחה".