הרב יוסי אליצור, רב ביישוב יצהר וממחברי הספר "תורת המלך", קובע בפסק הלכה חדש המתפרסם היום (ב') כי בעקבות "עסקת שליט" ובמצב של היתקלות בין מתיישבים למחבלים - על המתיישבים להרוג את המחבלים ולא להותיר את הטיפול בהם לידי מערכת אכיפת החוק, מחשש שישוחררו במוקדם או במאוחר.

בפסק ההלכה שהתפרסם באתר האינטרנט "הקול היהודי" טוען הרב אליצור כי המציאות הקיימת איננה מרתיעה את המחבלים מלנסות ולפגוע ביהודים. "לאחר שחרור הרוצחים הרבים כבר קרו כמה מקרים של נסיונות לפגוע ביהודים. ההגיון פשוט: ערבי מחליט לפגוע ביהודים. או שהוא יצליח לפגוע ולהימלט - ואז מבחינתו הכל טוב. או שהוא לא מצליח לפגוע ונתפס - ואז הוא יושב קצת בכלא, ומשתחרר כמחווה לקראת עוד איזה ויתור לערבים".

הרב אליצור מסביר כי המחבל "אולי הוא מצליח להרוג יהודים, אולי אפילו לטבוח משפחה שלמה, ואפילו נתפס אחר כך. גם אז הציור לא קודר מידי מבחינתו: הוא ישב כמה שנים בכלא תוך שחבריו עושים מאמץ לחטוף חייל או למצוא סיטואציה דומה, בה המדינה יורדת על הברכיים ומשחררת את הרוצח".

לדבריו, מבחינה הלכתית ישנה התלבטות בין הערך ההלכתי הגורס כי ניתן לפגוע במחבל המבקש להרוג יהודי, לבין הערך של "דינא דמלכותא דינא" הקובע כי יש להשאיר את הטיפול במחבל בידי מערכת אכיפת החוק בישראל. אולם, הרב אליצור קובע בפסיקתו כי "גם אם נכון שבדרך כלל מוטב להשאיר את השטח למערכת - לפעמים המערכת מביאה למצב שבו הסכנה היא לסמוך עליה".

הוא מסביר כי "כאשר המערכת משדרת באופן חד וחלק שעל פגיעה ביהודים כמעט ואין מחיר - לא ברור אם טוב להשאיר למשטרה את הטיפול בדברים כאלה". לכן, טוען הרב אליצור, "כאשר נוצר חלון הזדמנות שבו אפשר לטעון להגנה עצמית וכך גם המערכת לא נפגעת כל כך, מוטב להרוג את המחבל וכך לייקר ולו במעט את דם ישראל שהולך ונעשה זול, למרבה החרפה".