הותר לפרסום: באזור גוש עציון נערכים מאז הלילה סריקות אחר שני נערים וצעיר נוסף מישיבה שעלו על רכב באזור גוש עציון ומאז נותק עמם הקשר.

מאז אמש (ה') בשעה 22:00 נעדרים שני תלמידי הישיבה התיכונית מקור חיים בכפר עציון לאחר שעלו על טרמפ בו נהגו מחבלים, חברי אירגון הג'יאד האיסלמי, בנוסף לצעיר בישיבה אחרת באזור.

משעות הבוקר נערים על ידי כוחות הביטחון סריקות בישובים בסביבה המתרכזים בעיקר באזור חברון במטרה לגלות מידע נוסף בפרשה. הרמטכ"ל, בני גנץ, הנחה את יחידות צה"ל להעלות את רמת הכוננות ולהיערך לכלל התרחישים לרבות אפשרות מצב של בני ערובה.

הקשר אחרון עם הנערים היה באזור חברון. מאז ניסו לאתר אותם בעזרת פעילות מודיעינית ופעילות משותפת של צה"ל, שב"כ ומשטרה באזור הזה. במקום פועלים גם יחידות מיוחדות שהוקפצו לאזור על ידי הרמטכ"ל.

אביו של אחד הנעדרים דיווח על היעדרותו בשעות הלילה המאוחרות ואמר כי שני תלמידי הישיבה התיכונית נוסעים בדרך כלל מאלון שבות לצומת גוש עציון ומשם לירושלים.

כוחות ביטחון קרית ארבע וצבא סורקים בכפר בית כחיל (צילום: משה בוטביה - סוכנות תצפית)

הכוחות השונים מתייחסים להיעלמותם של שלושת הצעירים, כאל חטיפה על ידי גורמי טרור, וכאמור כוחות גדולים מבצעים סריקות בשטחים פתוחים בגוש עציון וכן באזור חברון. עד עתה לא נמצא פריט השייך לנעדרים, והטלפונים הסלולרים שלהם הפסיקו לשדר איכונים באזור חברון.

ראש הממשלה צפוי להגיע לקריה ולפקח בעצמו על האירוע יחד עם הרמטכ"ל. בינתיים כוחות רבים עורכים חיפושים, ביניהם יחידת החילוץ עציון וכוחות מועצת קרית ארבע. בכניסה לקרית ארבע הוקם חפ"ק של המשטרה וכוחות ביטחון גדולים נפרסו בשטח. כמו כן נמצאים במקום גם צוות של יחידת הכלבנים של עוקץ המחפש אחר סימנים אחרונים של הנערים.

דובר צה"ל מסר הודעה קצרה אחרה"צ, לפיה כוחות צה"ל והשב"כ מבצעים פעילויות מבצעיות במטרה לחפש אחר הנערים. בכללם גם מאמצים מודיעינים.

הוא גם התייחס להודעות ולשמועות הנפוצות לאחרונה בקרב אזרחים רבים. חלקם דיווחו על סיום הפעילות וחלקם על כשלון המבצע. וציין באופן מפורש כי לשמועות אין שחר, וביקש מהציבור לנהוג באחריות.

תלמידי ישיבת מקור חיים התבקשו לנסוע ישירות לבתיהם כשאנשי הצוות החינוכי בישיבה הונחו ליצור קשר עם הורי התלמידים ולתת להם מענה במידת הצורך.

צפו בחפ"ק שהוקם בקרית ארבע (סוכנות תצפית)

[embed][/embed]

צפו: סריקות אחר הנעדרים בבית כחיל (סוכנות תצפית)

[embed][/embed]