הרבנית ברכה קאפח, רעייתו של הרב יוסף קאפח זצ“ל שהיה למנהיג מרכזי בקרב יהדות תימן ולאחד ממפרשיו של הרמב“ם, הלכה היום (ג‘) לפנות בוקר לעולמה בגיל 92.

קאפח נולדה בתימן בשנת 1923 ונישאה ליוסף כבר בגיל 11. בנה הראשון נולד לה בגיל 14 ובגיל 17 עלתה עם משפחתה לישראל. המסע לארץ היה מפרך וארוך ובדרך נפטר אחד משלושת ילדיהם. עם עלייתם ארצה, נולד לבני הזוג קאפח בן נוסף.

הרבנית קאפח עסקה בחייה בפעילות צדקה וחסד: היא הקימה את עמותת ”סגולת נעמי“, על שם אמה, וניהלה מפעלי גמילות חסדים לאלפים. כמו כן הקימה את ”בוטיק קאפח“ בו התאימה ללא תשלום שמלות לכלות. הפרויקט המרכזי שלה היה ה“קמחא דפסחא“ במסגרתו היא דאגה לחלוקה של מצרכי מזון לחג הפסח, למי שזקוק לכך.

על פעילות החסד שלה הוענק לה התואר ”יקירת ירושלים“ בשנת 1992 ואף פרס ישראל לשנת 1999, זאת על תרומתה המיוחדת לחברה ולמדינה.

במנהל לחינוך דתי הביעו היום צער על פטירתה של הרבנית קאפח. הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש החמ“ד, אמר כי מחנכים ומורים יעלו את דמותה בכיתות בחודש הקרוב. ”הרבנית היתה מופת של חסד ואהבת ישראל וראוי שכולנו נלמד מדרכיה. החמ"ד ימשיך את מפעלי הצדקה שלה במסגרת התוכנית חמ"ד וחסד. בית החמ"ד אבל על לכתה ומשתתף בצער משפחתה ואוהביה“, נמסר.