בית הדין הרבני בירושלים החליט לדחות את ערעורה של תושבת נתניה ולקבוע כי היא תשלם קנס של 500 שקלים על כל יום בו בנה לא יעבור ברית מילה.

בפסק הדין נכתב כי ”לא על כל דבר צריך להתכתש, ובפרט ברית מילה, שאבותנו וכל יהודי מוסר נפש עליה... עיכוב ברית המילה עלול לעכב את האב מלהינשא בשנית כדת משה וישראל. בעם היהודי בכלל, ובארצנו בפרט, כל הציבור מלים את בניהם, למעט מקרים בודדים ביותר וקיצוניים מאד בהשקפת עולמם, ורואים בכך סמל עם משמעות עמוקה בזהותם וזיקתם לעם ישראל... גם הציבור הכללי שלא אמון על שמירת המצוות לא מעלה על דעתו להתכתש בעניין זה“.

”גם מהבחינה החברתית, טובת כל ילד יהודי להיות מהול כמו כל החברה שהוא חי בה, ואין לתת לו הרגשה שהוא משונה משאר חבריו“, נכתב בפסק הדין, ”עד עתה לא נתקלנו בבתי הדין במשך עשרות שנים בהתנגדות עקרונית לעריכת ברית מילה כחלק ממאבק הגירושים, ואם ייפתח פתח ותינתן לאם אפשרות למנוע ברית מילה או להשתמש בהתנגדותה ככלי להשגת הישגים במאבק הגירושים, אנו עלולים למצוא את עצמנו בפני פרץ של תיקים כאלה, ואז יתווסף עוד ממד אימתני בתהליכי גירושים - יש לעצור מגמה זו מיד, מתוך ראיית טובת הכלל הגוברת על טובת הפרט“.

מבתי הדין הרבניים נמסר היום בתגובה כי "בתי הדין הרבניים דנים בנושאי משמורת הילד, חינוכו וגידולו בהתאם לקריטריון המובהק של טובת הילד. היות וכיום כמעט ללא יוצא מן הכלל, כל הילדים היהודים הנולדים במדינת ישראל נימולים בילדותם, הרי שילד זה עלול לסבול קשות לכשיגדל ויבוא בחברתם של ילדים אחרים, כאשר יבגר ויגיע לגיל שירות צבאי, וכן להיתקל בבעיות קשות כשיבוא להירשם לנישואין ולהינשא כדת משה וישראל. על כן, מנקודת מבטו של הילד, חייב בית הדין לדאוג לשלומו, לטובתו ולרווחתו“.

עוד נטען כי ”בית הדין הגדול ציין כי האם משתמשת בילד כמנוף לדרישתה שבעלה יחזור לשלום בית. אנו סבורים כי שימוש בילד לכל מטרה שהיא - כולל שלום בית פסול מעיקרו. עירוב הילד במאבק שבין ההורים תוך כדי התעלמות מן הנזק הנגרם לו בהווה ובעתיד הוא מעשה פסול“.

”ראוי לציין כי לבית הדין הרבני סמכות מלאה לדין בנושא, כאשר עניין משמורת הילדים נכרך בתביעת הגירושין“, נמסר.