הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, מביע תמיכה בקיומו של צו איסור הפרסום, זאת על רקע הפרשיות האקטואליות האחרונות בחודש האחרון לאחר פיצוץ פרשת ”הזמר המפורסם“ ודבר מעצרו של הרב הראשי היוצא, הרב יונה מצגר.

בדברים שמסר לכיפה הדגיש הרב אבינר כי ”אין להאשים אדם במאומה טרם הוכח סופית שכן הוא. המשטרה צודקת בכך שהיא בודקת, חוקרת ועוצרת אם יש הכרח בדבר. זו חובתה להתייחס לכל תלונה ולברר אותה נאמנה. אבל בל נשתבש במושגים ונפסק אם פלוני מוגדר כחשוד שהוא כבר פושע. חשוד פירוש שיש חובה לחקור ולא מסור פנים. אך טרם הוכח דבר, כל אדם, רב או מדינאי או אזרח, הוא בחזקת חפות באופן מוחלט“.

עוד הוסיף הרב אבינר כי קיים איסור חמור של לשון הרע, כלומר - סיפור דברים שליליים על אדם אפילו על אמת. ”איסור זה הוא לא רק איסור חמור מבחינה רוחנית, מוסרית ודתית אלא הוא גם תופעה המאיימת לפורר ולהחריב את החברה“, טען הרב אבינר, ”ברומא העתיקה, אדם שהוציא דיבה היה נידון להגליה, לא בגלל שהרומאים היו אנשים קדושים, אלא מפני ששקדו על בריאות החברה ולקידומה“.

לכן, קובע הרב אבינר, ”כאשר אדם נחקר, וקל וחומר נעצר, בין שהוא רב בין שאינו רב, יש איסור חמור לגלות את הדבר ולהפיצו תפוצת נאטו“.

תודה לרב מרדכי ציון על הסיוע בהכנת הכתבה