אלבום מספר 13, בר מצווה של אלבומים, כמעט בכל חג אנו מקבלים ממך אלבום מיוחד, מה מצפה באלבום החדש לסוכות?
באלבום החדש אוסף ניגונים של למעלה מ20 חצרות חסידיים. מתוך נסיון של הרבה שנים של נגינה בעיקר בשמחות בית השואבה בירושלים, אספתי את המיטב של הניגונים לתוך אלבום אחד, כדי לתת לאלה שלא היו אף פעם, את התחושות של שמחת בית השואבה ירושלמית-חסידית.

[embed][/embed]

אתה ידוע בתור חוקר ניגונים עתיקים, איך מתחילים לחפש? מאיפה שואבים את המידע?
שאלה מורכבת. יש ארבעה מישורים בחיפוש מקורות למוסיקה וניגונים עתיקים. המישור ראשון הוא 'שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך', פשוט הולכים לדור הקודם, לשמוע להבין ולהקשיב. המישור השני זה הקלטות שבוצעו על ידי חוקרים אוניברסיטאיים כמו למשל בפונוטקה באוניברסיטה העברית. המישור השלישי זה האוצר שהתגלה בארכיון בקייב שבאוקראינה שהוקלטו ע"י משלחת אנסקי. מדובר במאות רבות של ניגונים שאני בעצמי שמעתי, וכמובן גם ברי סמכא גדולים. המישור הרביעי מחולק גם הוא לשניים: הראשון הוא הקשבה פשוטה להקלטות אוטנטיות של שמחות בית השואבה של חסידויות כמו ויז'ניץ, בעלזא של לפני 40 שנה שכמעט ולא קיימות כבר בשוק. השני זה הקלטות פיראטיות של אנשים פרטיים משמחות בית השואבה וממירון של לפני 40-50 שנה. הרבה פעמים מגלים שיש לאנשים אוצרות בבית, ניגונים שאף פעם לא הוקלטו בצורה מסודרת.

(צילום: יחצ)

ההצלחה הגדולה של האלבומים עם להקת 'הלב והמעיין' הפתיעה אותך?
תראה, אני יותר שמח מאשר מופתע. אני שמח שהציבור בוחר במוסיקה החסידית האוטנטית והטובה. ברוך ה' יש לו מקום של כבוד במוסיקה הישראלית ויש בזה דבר טוב ומשמח.

כשאתה מסתכל לאחור יש איזה רגע שאתה יכול לזכור, איזה סיפור ששם ידעת שהגשמת את ייעודך?
לשמחתי עדיין לא הגשמתי עדיין את יעודי, יש הרבה מוסיקה טובה שצריכה לבוא לעולם וכנראה שזה חלק מהתפקיד שלי בעולם הזה. לכן אסור גם להסתכל אחורנית לא על אלבומים ולא על הצלחה אלא רק קדימה.

מה אתה מאחל לעצמך לקראת השנה החדשה?
אני מאחל לעצמי מה שכל יהודי מאחל לעצמו שנזכה לגאולה. אני חושב שכל יהודי צועק היום עד מתי. אני מאחל לעצמי השנה הזאת תהיה בסימן אהבת חינם שנאהב כל יהודי בכל מקום שהוא, שנוכל לחבק כל יהודי מעומק עומק הלב.

רוצים לקבל את הדיסק החדש של חיליק? בין הגולשים שימלאו את הפרטים יוגרל הדיסק החדש

|טופס|