יום העצמאות היה אומנם באופן חריג גשום יחסית, אך הדבר לא מנע ממאות אלפים לצאת לטייל, לקיים את המנגל המסורתי ועוד ועוד.

בר מצווה במחלקת טיפול נמרץ

הרב הראשי דוד לאו, ערך ביום העצמאות (ה') במהלך שעות הצהרים והערב של יום העצמאות מרתון שיעורי תורה בערים שונות, במסגרת לימודי ה"יום שכולו תורה" הנערכים ברחבי הארץ. בשיעורי התורה השתתפו מאות רבות של אנשים שהגיעו לשמוע דברי תורה, הלכה ואגדה. הרב הראשי מסר שיעור באשקלון, אשדוד, רחובות, חולון, תל אביב ומודיעין.

(צילום: לשכת הרב לאו)

(צילום: לשכת הרב לאו)

תוך כדי מרתון השיעורים, נסע הרב הראשי לבית החולים "תל-השומר", להשתתף באירוע מרגש של חגיגת בר-מצווה שנערכה לנער המאושפז תקופה ארוכה במחלקת טיפול נמרץ במקום. את מרתון השיעורים סיים לאחר מכן בשעה 24:00 בשיעור בעיר מודיעין, העיר בה שימש כרב העיר לפני היבחרו לרב הראשי לישראל.

(צילום: לשכת הרב לאו)

(צילום: לשכת הרב לאו)

סעודת ליל העצמאות

בערב יום העצמאות ייסד הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן את 'סעודת ליל העצמאות' במסגרת תפקידו. החלטתו של הרב לקיים את סעודת חג ליל יום העצמאות, נעשתה במסגרת החזרת ערכי הציונות הדתית לעולם הרבנות.

בערב השתתפו שופטי בית המשפט העליון אלייקים רובינשטיין, נועם סולברג, יעקב טירקל, פרקליט המדינה ושופט העליון ופרקליט המדינה לשעבר לשעבר גבריאל בך, הפרופסורים ידידיה שטרן ומאיר בוזגלו, הסופר חיים באר, חתן פרס ישראל לשעבר פרופ דוד הלבני, נשיא האקדמיה ללשון עברית פרופ משה בר אשר, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים אסנת לבציון - קורח. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וסגן השר לשירותי דת אלי בן דהן. הרב יצחק והרבנית יהודית שילת. הרב נחום נריה. דיקן המרכז האקדמי שערי משפט פרופסור אביעד הכהן. נשיא המזרחי העולמי קורט רוטשילד,ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקי, פרופ ברכיהו ליפשיץ ועוד שורה של דיינים פרופ ואנשי אקדמיה ועסקים.

(צילום: שלומי כהן (בני הזוג רהב מאיר עם רב הדסה משה קליין ומנהלת הדסה הר הצופים דר אוסנת לבציון קורח))

(צילום: שלומי כהן (דיקן המרכז האקדמי שערי משפט פרופ אביעד הכהן))

(צילום: שלומי כהן (השופט רובינשטיין וסגן השר בן דהן))

(צילום: שלומי כהן (נשיא המזרחי העולמי הפילנטרופ קורט רוטשילד והרב))

(צילום: שלומי כהן (סגן השר בן דהן הרב וברקת))

במהלך דבריו דיבר הרב שטרן על חזונו לקידום מערכת הרבנות. ״יש לנו תכניות רבות יחד עם יו״ר המועצה הדתית יהושע ישי לקדם את פני הרבנות בשורה של נושאים, כשרות, נישואין, מקוואות במטרה להפוך אותם למאירי ומסבירי פנים שילקו על הציבור הרחב ויגרמו לו להתחבר מחדש בהתאם לחזונו של הרב קוק״.

אחד הנושאים החשובים שהזכיר הרב במהלך הערב ובאה לידי ביטוי היא תכנית לחיילים בודדים. בחוברת שהוצגה למשתתפים בה הוצגו תכניות הרב ניתן דגש לחיילים בודדים אותם מתכוון הרב לארח בביתו ובשורה של פעילויות למענם. ״אחד הדברים שמרגשים אותי ביותר הם אותם צעירים בודדים שבוחרים להתגייס ולסכן את חייהם כדי שכולנו נוכל להמשיך לחיות את חיינו ולהמשיך את המפעל היהודי במדינת היהודים״.

(צילום: שלומי כהן (שופט העליון רובינשטיין עם ראש הועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה))

(צילום: שלומי כהן (שופט העליון ופרקליט המדינה לשעבר גבריאל באך))

(צילום: שלומי כהן (שופט בית המשפט העליון נועם סולברג הרב וברקת))

(צילום: שלומי כהן (שופט בית המשפט העליון לשעבר יעקב טירקל ורעייתו))

(צילום: שלומי כהן (פרופ מאיר בוזגלו ורבה של ירושלים בקבלת הפנים))

חניון צה"ל בקרית ארבע, אטרקציות בחבל יתיר וטיולים בשומרון

מאות מבקרים הגיעו לחניון צה"ל בקרית ארבע חברון. בחניון שהתקיים במתחם המרכז הקהילתי הוצגו טנקים, נגמ״שים, תערוכת כלי נשק מתקדמים וכן במתחם התקיימו פעילויות חוויתיות לכל המשפחה. בין המבקרים הרבים משפחות רבות מגוש עציון צור הדסה וישובי הר חברון.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון ציין כי "הצבא והמורשת הצהלית הינם דברים שאנו רואים כערך עליון, היום ניתנה לכולנו ההזדמנות לחוות את צהל מקרוב ולהתמלא שוב בגאווה. יום העצמאות זה יום של אחדות עם ישראל ואכן כל הבאים לתערוכה הראו אחדות מהי".

(צילום: דוברות קרית ארבע חברון)

(צילום: דוברות קרית ארבע חברון)

כ-3000 איש הגיעו לחגוג את יום העצמאות באתרים השונים בחבל יתיר. באירוע המרכזי ביער יתיר שהופק ע"י המועצה האזורית הר חברון, נהנו המבקרים מאטרקציות רבות ומגוונות בחיק הטבע. בנוסף רבים פקדו את פינות הפקניק הפזורות ביער, מזג האוויר לאורך היום היה נח מלבד מופע גשם קצר.

יוחאי דמרי ראש המועצה- "האירוע ביער יתיר הפך למסורת ומושך אליו תושבים ואורחים, שבאים להנות מפינות מנגל ואטרקציות למשפחה. אני מודה לעובדי המועצה המסורים שעבדו ביום זה להפיק את האירוע וקורא לאורחים מכל רחבי הארץ לטייל, להנות ולהכיר את חבל יתיר. האנשים, המעיינות, מזג האוויר הנעים, בעלי החיים והצמחיה הייחודית הופכים חבל ארץ זה לאטרקציה מלאת חיים. הצפון של הדרום".

(צילום: דוברות מואז הר חברון)

(צילום: דוברות מואז הר חברון)

גם השומרון לא נשארה מחוץ לתמונה, כשמאות מטיילים מכל הארץ הגיעו היום לטייל באזור אבני חפץ וחרבת סמארה. צפו בתמונות

(צילום: דוברות מואז שומרון)

(צילום: דוברות מואז שומרון)