ארגון הכשרות "כושרות" מפרסם היום (ה') הנחיות הלכתיות לקראת חגי תשרי ובהתייחס למאכלי החג המקובלים על קהילות ישראל. באזהרה מיוחדת שמפרסם הארגון, בהתבסס על הודעה שפרסמה חברת "תנובה" מוקדם יותר השנה, הדגישו ב"כושרות" כי "הקונה פירות או ירקות במקום שאין תעודת כשרות המציינת שהם "ללא חשש טבל", צריך להפריש מהם תרומות ומעשרות מספק. ההפרשה היא ללא ברכה".

עוד מזהירים ב"כושרות" מפני צריכת מוצרי דבש מזוייפים, תופעה המקובלת בשוק לפני ראש השנה, תוך הטעייה חמורה ובלתי-חוקית של הצרכנים. "הדבש כשלעצמו הוא מוצר כשר גם בלי ציון כשרות, אולם לאחרונה התברר שיש חברות המוסיפות לדבש חומרים נוספים על מנת להגדיל את נפח הדבש ואף מזייפות את הכשרות", מסבירים בארגון וממליצים, בתגובה, לעקוב אחר מוצרים מזוייפים המשוחררים לשוק, כפי שהם נחשפים מעת לעת בעדכוני אגף הפיקוח על הכשרות ברבנות הראשית.

אורח הכבוד של ארוחת החג המשפחתית בראש השנה, הוא כמובן הדג - כדי "שנהיה לראש ולא לזנב". בארגון מזהירים מפני צריכת דגים שאינם כשרים, המצויים בכמויות גדולות בשווקים השונים, וממליצים לוודא כי הדג שנרכש מאושר על ידי גוף כשרות מוסמך והוא בעל קשקשים על עור הדג.

מפני חשש לטפילים שונים התוקפים את אוכלוסיית הדגים והופכים אותם בכך לבלתי כשרים, ממליצים ב"כושרות" לרכוש אך ורק דגים אשר אין להם חשש נגיעות של טפילים, דוגמת "נסיכת הנילוס", פילה בקלה, טונה, אמנון קפוא או סלמון נורבגי.