בין מאות העיתונאים, המגישים ואנשי התקשורת שגדשו את כנס אילת לעיתונות שהסתיים היום, בלטו נציגים רבים מההתיישבות, ביניהם שלושה נציגים מהמועצה האזורית שומרון, ארבעה נציגים ממועצת מטה בנימין, יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע, גד כהנא מנכ"ל תיירות גוש עציון ונעם ארנון דובר היישוב היהודי בחברון.

אנשי השומרון - סגן ראש המועצה יוסי דגן, דוברת המועצה אסתר אלוש, שי אטיאס מהמחלקה לקשרי החוץ ורכז סיורי העיתונאים בועז העצני, הסתובבו באולמות הכינוס עם תגים עליהם כתובים שמותיהם, נפגשו עם אנשי התקשורת מכל גווני המדיה, והזמינו אותם לסיורי האח"מים בשומרון. תמר אסרף השתתפה באחד הפאנלים וכבשה את הבמה מול יוסי שריד ואודי סגל.

אסרף במהלך הפאנל, השבוע

דני זקן, מגיש יומני חדשות ב"קול ישראל" ויו"ר אגודת העיתונאים ירושלים לשעבר, סיפר על חשיבות סיורי העיתונאים בשומרון מניסיונו האישי כאיש תקשורת וכיו"ר אגודת העיתונאים. "יש בורות עצומה, היא קיימת מאוד וזה מדהים כמה היא קיימת אצל אנשים כל כך משפיעים, לכן חשובה עצם היוזמה להביא את האנשים שמשפיעים לשטח. לראות את הפסגות ולדבר עם האנשים, להכיר את מה שקורה בשומרון ולהעביר את מה שקורה בתקשורת“, אמר זקן.

לדבריו, ”כתב השטחים מכיר את השטח, אבל העורכים והמפיקה לא. זה מאוד חשוב. לכן כשהייתי יו"ר אגודת העיתונאים שלחנו אוטובוס לראות את השומרון. יחלק חזרו מוקסמים וחלק היו נגד, אבל כולם ראו ולמדו. זה חשוב מאוד לסיקור השומרון וישובי המועצה".

זו השנה החמישית שהמועצה האזורית שומרון, האמונה על "מלחמת ההסברה" והסיורים, שולחת נציגים לכנס, ועיתונאים רבים שכבר סיירו בשומרון ניגשו אליהם בחום ואף המליצו לחבריהם למערכת לעשות כמותם ולהתארח לסיור בשומרון.

יוסי דגן סיכם כי ”מדהים לראות מאות אנשי תקשורת, שלא היו בישוב ביו"ש החיים שלהם, ואף פעם לא דיברו עם מתיישב שיחה אישית בגובה העינים. האוייב הגדול של ההתיישבות הוא הבורות, ואנו נמשיך להביא את מעצבי דעת הקהל, מקבלי ההחלטות בארץ ובעולם ואת כל עם ישראל לסיורי עומק בשומרון - לראות, להכיר בצורה ישירה ולהתחבר".