לאחר מקרים חוזרים ונשנים בהם הרבנות הראשית לישראל סרבה להכיר ברבנים אורתודוכסים בארה"ב, לשם מתן אישורי יהדות לזוגות המבקשים להינשא ברבנות בישראל, עמותת 'עתים' פונה במכתב לרבנים הראשיים לישראל במטרה למנוע קרע עם יהדות התפוצות.

'עתים' מציעה פתרון התואם את ריבוי וגיוון הקהילות האורתודוכסיות בארה"ב ומבקשת להכיר במוסדות אורתודוכסים, ובהם בתי כנסת וישיבות, שפועלים למעלה מ-5 שנים וחברים בהם לפחות 50 אנשים. על פי ההצעה, הרבנות תאשר מוסדות אורתודוכסים ותפרסם רשימה של מוסדות מוכרים. רבנים המחזיקים באישור תקף ממוסד אורתודוכסי מוכר יוכרו גם על ידי הרבנות הראשית לצורך מתן אישורי יהדות.

"אנו מאמינים כי הנחיות אלו תואמת את המציאות הקיימת כיום ביהדות ארה"ב, בה קהילות רבות ומגוונות פועלות זו לצד זו, וכן תסייע להפיג את המתחים שנוצרו בין הרבנות הראשית לישראל ליהדות התפוצות סביב הסוגיה של הכרה ברבנים אורתודוכסים", נכתב במכתב לרבנים הראשיים לישראל.

הרב ד"ר שאול פרבר, מנהל עמותת 'עתים', אומר כי "השאלה היא איך מאשרים או לא מאשרים רבנים אורתודוכסים מקהילות בתפוצות. כיום אין קריטריונים מסודרים והכל מתבצע על בסיס היכרות אישית. הגיע הזמן לעשות סדר ולפתור את הקרע שנוצר עם יהדות התפוצות - ויפה שעה אחת קודם!"

עו"ד אלעד קפלן, מנהל המחלקה למדיניות ציבורית בעמותת 'עתים', מציין כי "במציאות כיום בני זוג יהודים המבקשים להינשא בישראל מוצאים עצמם ללא כל מענה. בתפקידה כרשות ציבורית, על הרבנות הראשית לפעול על פי הנחיות מסודרות ולפרסם אילו רבנים אורתודוכסים מוכרים על ידה. לנושא זה השלכות על יחסי מדינת ישראל עם יהדות התפוצות וכן על זהותה היהודית של מדינת ישראל. אנו מקווים שהרבנות תענה להצעה ותפעל למניעת קרע נוסף בעולם היהודי".