הרומנטי: לקום אתמול בבוקר מה היית עושה אם היה לך את כל הזמן שבעולם? אם היית חווה כל יום פעם אחר פעם, ללא תחושת השעון המתקתק של החיים? סרט נפלא, עמוק וקליל כאחד, על משמעות החיים והסיכוי לשינוי.

הקלאסי: שובו של הג'די מה צריך יותר מזה לחודש אלול? כוחות האור מול כוחות השחור, חרטה של הרגע האחרון? ניצוץ הטוב שקיים גם ברוע המוחלט? אז נסתפק בספויילר: ברגע האחרון, לורד ויידר לא הורג את בנו, לוק סקייווקר, אלא את נשיא הגלקסיה המרושע. השאר לא חשוב.

השנון: מתים על החיים קומדיה דרמטית על הרגעים האחרונים: ג'ק ניקולסון כמיליונר נפוח, החולק חדר בבית החולים עם מורגן פרימן, בזמן בו שניהם מתבשרים על מחלתם הסופנית. מסע החלומות אליו יוצאים שניהם ברחבי העולם הופך לחשבון נפש אל מול סופם המתקרב.

המיסטי: קו הדממה ושוב הבמאי היהודי (ג'ואל שומכר) בהרהור תשובה מסוג אחר. סטודנטים לרפואה שמחליטים לבדוק מה קורה ברגעים של 'מוות קליני', ומותחים את הקו פעם אחר פעם. אחד הסרטים היחידים שהצליחו להתמודד עם השאלות המיסטיות של חיים, מוות, והחיים שלאחר המוות, ועם סוגית החטא והחרטה - באופן העמוק והבוגר ביותר. מומלץ בחום, אך לא לבעלי לב חלש.

האכזרי: 7 חטאים נצרות, אלימות, הרג אכזרי של חוטאים אומללים, טרגדיה אנושית וסוף חולני. גם המשחק הנפלא של מורגן פרימן ובראד פיט לא יגרמו לנו להמליץ על הסרט הזה. אז הנה: לא המלצנו. מתנצלים.

התמים: גנוב על הירח אמנם אהבנו את גרו המרושע כבר מההתחלה (סטיב קארל הבלתי-נשכח בדיבוב האנגלי). אמנם ידענו שבסוף הוא יאמץ את שלושת הקטנטנות המתוקות, ובכל זאת - שמחנו שזה קרה. גם באנימציה זה קורה.

המותח: תא טלפון
לארי כהן וג'ואל שומכר (מה יהיה עם היהודים האלה??) מביימים מותחן מצוין המתרחש ברובו בתוך תא-טלפון ציבורי. האם ניתן להכריח אדם להתחרט על מעשיו בכוח? האם 'תשובה מיראה' נחשבת? בסיוע קצב טוב, עלילה מותחת וסצנות אקשן מצוינות - הסרט מתמודד היטב עם השאלה.

הישראלי: מסעות ג'יימס בארץ הקודש

פנינה קולנועית של רענן אלכסנדרוביץ'. סיפורו של עולה-רגל אפריקאי תמים, המגיע לארץ ומוכנס בעל כורחו לסצנת העובדים הזרים. סרט טוב כמו שסרט אמור להיות: מראה מבריקה, מרתקת וכואבת המציגה בשנינות את חטאי הישראליות של שנות האלפיים, ומזכירה לנו את מה שחלמנו לבנות כאן, ואולי שכחנו...

הנוגע: הדוקטור
סרט ישן ושכוח אך מלא עוצמה ורגש. סיפורו של רופא יהיר וציני, 'זוכה' לעבור לצד השני וחווה על בשרו את חטאי המערכת הרפואית. מומלץ לצפייה לצד ערימה טישו.

לקינוח: מלך האריות באמת צריך להסביר למה?? ולכבוד חודש אלול, עכשיו גם ב'תלת-מימד', בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

אולי יעניין אותך גם:

מדור הסרטים בכיפה פועל בשיתוף מכללת הרצוג, גוש עציון