הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, התייחס ל“חוק הגיור“ שהגיש ח“כ אלעזר שטרן בראשית השבוע - וטען כי מדובר בחוק בעייתי מבחינה הלכתית ולאומית.

”מה פירוש להקל בגיור? שגר לא יצטרך להמתין בתור ארוך מדיי או שיתייחסו אליו יפה יותר, באהבה ובסבלנות? זה וודאי דבר טוב. ”ואהבתם את הגר“. אם זו הכוונה בלהקל בגיור - זה חיובי“, אמר הרב אבינר, אך טען כי החוק החדש רק ”יביא לכך שיהיו בתי דין שיבצעו הליכי גיור מזורזים מבלי להקפיד על כך שהמתגיירים מקבלים על עצמם עול תורה ומצוות“.

”הגיור הזה לפי רוב הפוסקים הוא לא גיור“, הוסיף הרב אבינר, ”מעבר לכך, יהיו פה שני עמים. יהיו יהודים יראי שמיים ’רגילים‘, יהיו ’גרים רגילים‘ איתם - ויהיו ’גרים לייט‘. אלו לא יתחתנו עם אלו. מה הכוונה בגיור קל? אם הכוונה לעזור ל-300 אלף עולים מרוסיה שכיום לא מתגיירים, אתה תיצור מציאות חדשה של שני עמים. אתה גם עשית דבר שלא עומד בקנה אחד עם ההלכה וגם פילגת את עם ישראל לשניים“.

”יש דברים שבהם צריכים לצאת ידי חובת כל הדעות, מפני שזה קשור למעמד של יהודי או לא יהודי. סחבת? צריך לדאוג שלא תהיה סחבת. גם בבתי משפט יש סחבת ואותה צריך לפתור. זה לא בסדר“, הוסיף הרב אבינר.