לאחר שאתמול הוארך מעצרם של שני חשודים חרדים שכביכול השתמשו ב-200 תעודות זהות מזוייפות של אזרחים שכלל לא היו בארץ, כדי להצביע כביכול מועמד משה אבוטבול בבחירות המקומיות בבית שמש, החליטה היום (ג‘) משטרת ישראל למנות את היחידה הארצית לחקירות הונאה לטובת חקירת הפרשה המסתעפת.

גורמים במשטרה טענו היום כי החקירה עשויה להביא לבחירות חוזרות בעיר בית שמש, שנכון לעכשיו מסרבת לקבל את תוצאות הבחירות. גם הערב ישתתפו מאות מתושבי בית שמש בהפגנות נגד הזיופים בבחירות, בדרישה לקיום בחירות חוזרות בעיר.

כזכור, הבחירות בבית שמש הוכרעו בפער קטן: ראש העיר החרדי משה אבוטבול זכה ב-17,665 קולות לעומת 16,741 קולות למועמד הציוני אלי כהן. הפער - 924 קולות בלבד.

אלי כהן אמר היום כי ”מה שהתרחש ביום הבחירות הוא השתקפות של אותה הסטה ומלחמת דת שהוביל אבוטבול במהלך מערכת הבחירות כנגד כל הציבור הלא-חרדי, וההתקוממות העממית המציפה בימים אלה את רחובות בית שמש היא ההוכחה לאי הלגיטימיות של בחירתו. אבוטבול לא קיבל את אמון הציבור, והניסיון שלו לקרוא "לקבל את ההחלטה הדמוקרטית" באופן חפוז ועוד לפני סיום חקירת המשטרה, הוא ניסיון לחפות על העבריינים ולקבל את תוצאות מעשיהם כ"דמוקרטיה". אינני מסכים לכך, אני דורש שהחקירה תמוצה, והחוק יקבל את הכבוד הראוי לו“.