בשורה למורים הדתיים: במסגרת רפורמת "עוז לתמורה" שנחתמה השבוע בין משרד החינוך לבין ארגוני המורים, יתוגמלו המורים לראשונה על שעות התפילה המתקיימות במסגרת בית הספר.

עד כה המורים הדתיים נאלצו "להתנדב" להשגיח על התלמידים בתפילת הבוקר, שכן על פי נהלי משרד החינוך לא נחשבה התפילה כחלק מיום העבודה של המורה. כעת יתוגמלו המורים גם עבור השעות הללו בהם הם נדרשים להיות נוכחים בבית הספר.

על פי הרפורמה החדשה, "בבית ספר בו מתקיימת תפילה בבוקר, עובד הוראה אשר נוכחותו בתפילה נדרשת בהתאם לרשימה שיקבע מנהל בית הספר, יהיה רשאי להתחיל את יום העבודה בשעת תחילת התפילה, אך לא לפני השעה 07:00 בבוקר". כמו כן הובהר כי במידה ותדרש נוכחותו של אותו מורה בשעה מוקדמת, הרי שגם יום העבודה שלו יסתיים מוקדם יותר - בהתאמה.

אבישי מזרחי, מורה ותיק במערכת החינוך, אמר לכיפה ביחס לרפורמה כי "מדובר בבשורה ובתיקון עוול מתמשך של עשרות שנים בהם המורה הדתי תרם משעותיו למערכת בגין שעות תפילה עם תלמידיו - ולא תוגמל על כך".

מזרחי הוסיף כי "כעת יוכלו מנהלי בתי הספר לדרוש ובצדק מן המורים להיות נוכחים בשעת התפילה ללא כל ייסורי מצפון דוקרים ובכך לקבע את משבצת התפילה כחלק אינטגראלי מן המערך החינוכי-רוחני המורחב בבתי הספר הדתיים".