ההסתערות של הבית היהודי על הפריפריה מוכיחה את עצמה: בסקר הארץ שפורסם היום, הבית היהודי ממשיך לשמור על התחזקות שנרשמת גם בסקרים אחרים: 15 מנדטים לעומת 12 כיום. לעומת הבית היהודי, יש עתיד צונחת מ- 19 ל- 10 מנדטים בלבד, הליכוד ביתנו: 32, העבודה - 17, מרצ - 12 וש"ס - 10.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ממשיך בבליץ הסיורים לקראת הבחירות המוניציפאליות שייערכו ביום שלישי הקרוב, והוא ביקר בצפת, בכרמיאל, במעלות, בקרית אתא ובקרית מוצקין. הבית היהודי מריץ 88 רשימות, בהן למעלה מ- 50 נשים, שילוב של דתיים וחילוניים, צעירים וותיקים, נציגי כל העדות. הדגש העיקרי של המפלגה הוא כיבוש הפריפריה וניצחון לפחות של ראש עיר אחד, כמו קרית מלאכי - שם יש קרב צמוד. ההערכה היא כי מספר חברי מועצות הערים של הבית היהודי יגדל מ- 78 כיום ללמעלה מ- 100.

"אנחנו עובדים להגביר את התעסוקה של נשים ערביות", הצהיר בנט במעלות. "אנחנו לא במלחמה או משהו, אלא להיפך. חשובה לי תעסוקה של ערביי ישראל". בכרמיאל בנט התייחס גם לשילוב החרדים בחברה הישראלית. "כולנו רוצים לאחד את עם ישראל, לא לשפוט כל היום. היום לדוגמה יש נושא מרכזי - שילוב חרדים בחברה הישראלית באהבה. בראש הוועדה עומדת איילת שקד שעוסקת כל היום בלהיות גשר. יש כאלו שמחפשים את הריב, אנחנו מחפשים את הגשר".

בנט הזכיר גם את התקנה שחתם עליה אתמול, לפיה ייאסר על רשתות השיווק לפרסם מחירים שלא ניתן לשלם, כמו 9.99 שקלים." עכשיו יצטרכו להחליט או שתכתבו 9.9 ש“ח או 10 ש"ח. זאת דוגמה לפעולות קטנות שלא קשורות רק לדתיים. שלא יגידו: מה אתה מתעסק בעשר אגורות -טיפה ועוד טיפה זה יוצא סכום משמעותי. אני לא שר הכלכלה של הדתיים, אלא מפלגה שפועלת למען כולם, אבל לאור הערכים שלנו.

"אני רואה כמשימה אישית להוריד את יוקר המחיה. אני לא אומר לנסוע לחו"ל פעמיים בשנה, אבל קצת לנשום. אנחנו לא דואגים לריקי כהן מחדרה שמרוויחה 20,000 שקל. אנחנו דורגים לחצי ממדינת ישראל שמרוויחים 6,000 שקל".

בהתייחסו לדו"ח שלום עכשיו שקבע כי הבית היהודי גרמה לגידול של 70% בבניה ביו"ש, אמר בנט: "אנחנו נמשיך לבנות, הם ימשיכו לתעד".