השמועות בוואטסאפ לא עוצרות לרגע, אך מסתבר שיש מי שיודע לעשות גם טוב ברשת החברתית השנויה במחלוקת. לקראת סוף שנת הלימודים הכינו באולפנת בני עקיבא חן במדבר בבאר שבע תכניות מפורטות לפעילות ולמפגשי כיתה עבור התלמידות, בכדי לשמור על הקשר גם במהלך החופש, אך בשל מבצע צוק איתן רוב התכניות השתבשו.

צוות האולפנה ברשות הרב יוני סמואל סירבו לוותר על הקשר עם התלמידות בימי החופש, שחשיבותו גברה לנוכח מטחי הטילים והמצב הביטחוני בבאר שבע ובסביבתה. לכן הם החליטו להשתמש בטכנולוגיה ובאמצעים הקרובים לעולמם של התלמידות, כדי לשמור איתם על קשר ולחזק אותם. בכל שבוע מצלמים צוות האולפנה סרטון קצר ומעבירים אותו באמצעות הוואטסאפ לתלמידות.

(צילום: צילום מסך)

"חשוב לנו הקשר עם התלמידות. בפועל הרעיון עלה כאשר הבנו שהתוכניות לערוך מפגשי כיתה ולקיים שגרת חופש בעייתיים לפחות בשלב זה, וחלק מהבנות חוששות לצאת מסביבת הבית לזמן ממושך. לכן חשבנו להגיע לבנות באמצעות הגשת רעיון קצר, עד 3 דקות, שיש בו אמירה ערכית ואקטואלית בענייני השעה", מספר הרב סמואל.

המדריכות באולפנה עורכות את הסרטון והן אחראיות בעזרת נציגות מהשכבות להפצת המסר לתלמידות ולצוות שמספרם כ-500 איש. המסר מופץ על בסיס שבועי מאז המבצע, כשהשבוע יצא וואטסאפ מיוחד גם לבנות המשלחת השוהות בפולין עד יום שלישי הבא, בנושא "התנערי מעפר קומי".

(צילום: צילום מסך)

הרב סמואל מספר שהתגובות לרעיון השבועי טובות מאוד והתלמידות והוריהן מברכים גם על התוכן וגם על יצירת קשר בכלי שמאוד מדבר אל התלמידות. בשבוע הראשון עסק המסר בנושא "בעל מלחמות זורע צדקות" והשבוע הודגש עניין הניסים הגדולים שמלווים את עם ישראל מאז תחילת המבצע.

צפו בשיעורו של הרב סמואל שמועבר דרך הוואטסאפ:

[embed][/embed]

"לצערנו, התלמידות שלנו כבר מתורגלות”, מספר הרב סמואל. "אנחנו נמשיך ללוות את התלמידות גם במהלך החופשה וביתר שאת בתוך ימי המבצע בכל דרך שתתאפשר לנו, בתקווה ובתפילה ששקט אמיתי יחזור לשרור כאן במהרה".