הסכם היסטורי המבוסס על שיתוף פעולה בין דתי בירושלים, קורא לאסור על השחתת קברי יהודים, מוסלמים ונוצרים בעיר. ממלא מקום רב העיר ירושלים, הרב אליהו שלזינגר, נפגש באחרונה עם המופתי של ירושלים, השייח' מוחמד אל חוסיין, והשניים חתמו על פסק הלכה משותף הקורא לכבוד הדדי נגד מעשי הרס וונדליזם בקברי הדתות השונות בעיר.

ההסכם יצא לדרך לאחר שורה ארוכה של השחתות קברים בעיר, במיוחד של אנשי חסידות גור הקבורים בהר הזיתים שבירושלים. בשנה האחרונה הושחתו כ-32 מצבות, שנופצו בחלקת החסידות אשר בהר הזיתים. בעקבות האירועים פנו אנשי החסידות לחבר מועצת העיר ירושלים, מאיר מרגלית, בבקשה כי יפעל להוצאת פסק הלכה בין-דתי בנושא הזה.

המופתי הסכים כמעט מייד לחתימה על האיסור המשותף, תוך שהוא מבהיר כי גם קבריהם של מוסלמים חוללו באזור ממילא, דווקא במהלך העבודות להקמתו של "מוזיאון הסובלנות" במקום. הרב שלזינגר התגייס אף הוא לפסק ההלכה המשותף, בו נכתב כי "אסור בשום אופן לפגוע בשום בית קברות בכל מקום שהוא ומכל הדתות".

"במשך כל הדורות שמר העם היהודי מכל משמר על קדושת בתי הקברות היהודיים וגם נזהר מלפגוע בבתי קברות של דתות אחרות", הובהר בפסק ההלכה. המופתי, שהתחייב כי ביום שלישי הקרוב יימסר פסק ההלכה במסגדים בירושלים, כתב כי על פי האמונה המוסלמית "הנביא אומר 'רמיסת עצמות מתים היא כרמיסת גוף חי'".

"פרשנים איסלאמיים מרשים להיכנס לבית קברות אך ורק לשם קבורת המת ולא לכל מטרה אחרת, קל וחומר לחילול בית קברות מפאת כבודם של הנטמנים. האיסור לחלל קברים ולהוציא עצמות מהקבר חל על בתי קברות מוסלמים, כמו גם על אחרים", כתב המופתי.