בכניסה למחלקה בה שוהים פצועי מבצע צוק איתן ניתן לראות תמונה לא שגרתית. ילדים, חצי שכובים על הרצפה הלבנה, מציירים ציורים יחד עם נערות בגילאי העשרה. בתוך החדרים פנימה, בכל בית חולים בו נמצאים הלוחמים שנפצעו ברצועת עזה, נמצאים חניכי תנועות הנוער השונות, רבנים בכירים, חברי הכנסת, שרים וסתם אזרחים שבאים לומר שלום, לדרוש בשלום הפצועים ולאחל רפואה שלמה.

בימים האחרונים זרם המבקרים כמעט ולא נפסק לדקה, ואם האחיות הדואגות לא היו מסלקות בשלב כלשהו את המבקרים כנראה שהזרם היה ממשיך לתוך השעות הקטנות של הלילה.

ברכה מהרב הראשי

הרבנים הראשיים היו בין הראשונים לפקוד את מיטות הפצועים ולאחל רפואה שלמה. הרב הראשי האשכנזי דוד לאו ביקר ביום ראשון את החיילים הפצועים בבית החולים ברזילי באשקלון. הרב לאו, שהגיע לסיור במחלקות השונות בהם מטופלים הלוחמים שנפגעו בלחימה בעזה, חיזק את החיילים ומשפחותיהם וענה לשאלות הלכתיות כדוגמת הנחת תפילין בשעת תוך כדי לחימה ולחילופין לאחר פציעה וכו'. הרב הראשי עבר בין מיטות החיילים ובירך אותם שישובו לביתם בשלום בריאים ושלמים.

ביציאתו מהמקום אמר הרב לאו כי פגש לוחמים גיבורים שחפצים לשוב לקרב להגן על העם, "זהו היופי של עמנו. ראיתי רופאים מסורים, הורים יקרים ובעיקר את בנינו, לוחמנו וחיילנו שרוצים רק לפעול כדי לשמור ולהגן על עם ישראל שסובל מהטרור הרצחני שלא פוסק לרגע".

תוך כדי ביקורו של הרב לאו בבית החולים נשמעה אזעקה והרב הראשי יחד עם צוות בית החולים ומשפחות החיילים הוכנסו לאזור מוגן. הרב הראשי לישראל קרא בביקורו לעם להמשיך בתפילה ובתהלים להצלחתם ולשלומם של החיילים המצויים בסכנה ובשטח אויב. "הם שלוחי מצוה של כולנו ועל כולם להתפלל להצלחתם, שלומם ושובם בעז"ה לשלום לחיק משפחותיהם וחיק בני עמם".

(צילום: ירח טוקר)

ביום שני האחרון ערך גם הרב הראשי הספרדי, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, סבב ביקורים בבתי החולים אצל החיילים הפצועים והעניק להם את ספרו 'ילקוט יוסף הלכות שבת לשמירה'. בהמשך ביקר אצל האזרח הפצוע מהרקטה בתחנת הדלק באשדוד וכן השתתף בניחום אבלים אצל משפחת ההרוג הראשון של המבצע - דרור חנין, שנהרג בעת חלוקת מזון לחיילים. במהלך הביקור פגש הרב יוסף גם חייל בדואי שנפצע במבצע וביקש את ברכת הרב.

(צילום: יעקב כהן)

ברכת כהנים מהשר אורי אריאל

השר אורי אריאל הגיע גם הוא ביום שני האחרון לבקר את החיילים הפצועים בבתי החולים ברזילי באשקלון וסורוקה בבאר שבע. ככהן, בירך השר אריאל את הפצועים בברכת כהנים, הודה להם על התגייסותם למשימה, חיזק את רוחם ואיחל להם החלמה מהירה. "כשאני רואה את הלוחמים הללו ששוכבים כאן פצועים אך רוצים לחזור ולנצח, אני נזכר שגם אני שכבתי כאן לאחר שנפצעתי בצה"ל, ואני יכול לומר: יש למדינת ישראל עתיד מצוין", כתב לאחר מכן בדף הפייסבוק שלו.

"איך אני יודע? כי פגשתי אנשים מיוחדים, שקודם כל רוצים לחיות כאן בארץ הזו חיים נורמליים, אבל הם גם חיילים טובים שמוכנים לסכן את נפשם למען המדינה. הם לא מחפשים מלחמות אבל הם יתייצבו ראשונים לכל משימה להגן על מדינת ישראל, מתוך אמונה בצדקתה של ישראל. בירכתי את החיילים בברכת כהנים: "יברכך ה' וישמרך". כמה שהברכה הזו חשובה בימים אלה", כתב.

(צילום: דוברות אורי אריאל)

קדימה בני עקיבא

יחד עם האורחים המכובדים, הגיעו גם חניכי תנועות הנוער לבקר, לחזק ולעזור לפצועים ולמשפחותיהם. עשרות חניכי תנועת בני עקיבא הגיעו בימים האחרונים לבתי החולים השונים בארץ ובהם בית החולים תל השומר ברמת גן בו מאושפזים למעלה מ-20 חיילים ובית החולים סורוקה בבאר שבע גם שם עשרות חיילים מאושפזים. החניכים הגיעו מצוידים בממתקים, שתייה חמה וקרה, צ'ופרים והפתעות לחיילים ובני משפחותיהם ועברו מיטה מיטה, שוחחו עם החיילים, עודדו אותם ודאגו לפנק אותם ככל האפשר. בנוסף הציעו החניכים לבני משפחות החיילים שירותים כמו כביסות, בייביסיטר על האחים הקטנים אירוח בשבת ועוד ועוד

(צילום: בני עקיבא )

למשלחת החניכים שהייתה בבית החולים תל השומר הצטרפו גם מזכ"לי תנועות הנוער השונות בהן גם מזכ"ל תנועת בני עקיבא ישראל דני הירשברג אשר דאג לעבור חייל חייל ולחזק את ידיו. בין הפצועים גם בוגרי תנועת בני עקיבא מה שהעלה את סף ההתרגשות של המזכ"ל בעת הביקורים.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע הגיעו עשרות חניכים במהלך הימים האחרונים ועוד עתידים להגיע במהלך השבוע חניכים נוספים, גם הם הגיעו עם פינוקים וממתקים לחיילים, קומונריות הסניפים מספרות כי החניכים תמכו וחיזקו גם את המשפחות שיקיריהם שהו בניתוחים שונים במהלך הביקור. המסר העולה מהביקורים בבית החולים סורוקה הוא שהעורף והחזית אחד הם.

"מחמם את הלב לראות את המעטפת הרחבה שמקבלות המשפחות והפצועים. עם ישראל יודע להתאחד בשעות הקשות. בשעות בהם חזית ועורף הופכים לאחד. אנחנו תפילה כי הפצועים ישובו במהרה לבתיהם", אמר בסיום הביקור מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא דני הירשברג.

(צילום: בני עקיבא)

בנות השירות התגייסו למערכה

גם בנות השירות של האגודה להתנדבות נמצאו בבתי החולים, אך דווקא מסיבה אחרת. הודיה ורחלי הגיעו יחד מדימונה לשירות לאומי במחלקת יולדות בבית החולים סורוקה. כשהתחיל מבצע "צוק איתן" הן מצאו את עצמן דואגות גם לסובבים אותן בבאר שבע וגם לבני המשפחות שלהן בדימונה. לא היה להן הרבה זמן לדאוג, כי מהר מאד הן מצאו את עצמן בעיצומה של עשייה.

"הדבר הראשון שעשינו היה להעביר את מחלקת יולדות למרחב המוגן. במשך לילה שלם כל הצוות עמד על הרגליים. העברנו את כל הציוד, העריסות והאינקובטורים קומה אחת למטה. הרציונל בבית החולים היה שכל מי שלא יכול לרוץ בכוחות עצמו למקום בטוח עובר למרחב המוגן, ולכן התחלנו קודם כל בתינוקות" הודיה מספרת.

(צילום: האגודה להתנדבות)

"אני רואה חשיבות גדולה להיות בשירות דווקא בימים הללו. אם אני לא אגיע, הצוות שלי יעבוד קשה יותר. למרות שהרבה פעמים האזעקה תופסת אותי בדרך משליחות לשליחות, אני ממשיכה. זה סיכון, אבל שווה לקחת אותו". היא ממשיכה ואומרת.

רחלי מצטרפת לדבריה: "למרות הפחד אני לא עוזבת את התפקיד שלי, אני ממשיכה כרגיל. במשך שמונה עשרה שנה המדינה העניקה לי ועכשיו הגיע הזמן שלי להעניק בחזרה. אני קמה, עוזרת לכולם, נשארת שעות נוספות. ועושה את זה בלב שלם ובחיוך. ברגעים הללו אבא שלי במילואים ואני יודעת שאני שותפה שלו בדרך שלי, מהעורף. נותנת מעצמי כמה שאני יכולה".

(צילום: האגודה להתנדבות)

בכל שעות היום, שומעת רחלי את טרטור המסוקים שעוצרים בבית החולים, מביאים אתם חיילים פצועים. "לפעמים, כשאני עוברת ליד המרפסת בקומה השנייה, אני רואה את המסוק עוצר. מוריד חייל מדמם. הלב כואב. דיברתי על זה עם שאר בנות השירות והרגשנו שאנחנו חייבות לעשות משהו" היא אומרת.

בנות השירות של סורוקה אספו כסף. מהכיס הפרטי שלהן ומצוות בית החולים. הן שאלו את החיילים הפצועים מה הכי חסר להן והלכו לקנות עבורם מארזים של ציוד חיוני. לציוד הן צירפו שלט "לחייל באהבה". ברגעים הללו הוא ודאי מעלה חיוך על הפנים של החיילים, ומשמח אותם ברגעים הכואבים שאחרי הפציעה.

בנות השירות של האגודה להתנדבות בבית החולים אסף הרופא ברחובות הצטרפו גם הן לעשייה. התחושה החזקה ביותר שלהן, היא שאם הן רוצות להתחזק מבפנים, עליהן לעשות זאת באמצעות חיזוק של הסובבים אותן. המקום בו הן בוחרות לעשות זאת הוא בית החולים אסף הרופא, בו הן משרתות. הן מכינות שלט "עם אחד בלב אחד" ומכינות סלסלה מלאה בסוכריות מוצמדות לדגלוני ישראל. הן מקימות דוכן במקום מרכזי בבית החולים ומקיימות תורנות ביניהן, כך שהעמידה בדוכן לא תפגע בעבודה שלהן במחלקות השונות. הדוכן לא משאיר את העוברים ושבים אדישים. הן משוחחים עם הבנות, לוקחים סוכריה וממשיכים בדרכם עם חיוך.

(צילום: האגודה להתנדבות)