עמיתי מכון אמת נועדו אמש (ב‘) בכנסת עם יו"ר סיעת הבית היהודי חברת הכנסת איילת שקד, ועם יועמ"ש הכנסת, עורך הדין איל ינון, ודנו איתם בהצעות החוק אותן יגישו לחקיקה במושב הקרוב.

מכון אמת ובשמו המלא "אמת - מכון מחקר ציוני למשפט וכלכלה", שהוקם לפני מספר חודשים, גייס זה מכבר לשורותיו תשעה משפטנים ועורכי דין, החוקרים תחומים שונים בשדה המשפט ומנסחים על גבי המחקרים שבוצעו, הצעות חוק בתחומים אלו.

לאחר שחקרו עמיתי המכון תחומים שונים, ורגע לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת, נועדו אמש עמיתי המכון, בראשות עו"ד אביחי בוארון וד"ר הראל ארנון, עם חברת הכנסת איילת שקד. הם הציגו לה את הצעות החוק האחרונות אשר נוסחו על ידם.

"העבודה שלכם חשובה מאוד ומאפשרת לנו המחוקקים לגעת בתחומי חקיקה חשובים בהם לא נגענו עד כה", אמרה שקד. הצדדים סיכמו להמשיך ולהיות בקשר ושתוף פעולה על מנת לקדם הליכי החקיקה. במהלך הביקור, נערך סיור לעמיתי המכון במליאת הכנסת אשר עסק בוועדות השונות, בתהליכי החקיקה ובדברים נוספים הקשורים לפעילות המכון.

בהמשך הביקור ולאחר סיור קצר במשכן, נועדו העמיתים עם יועמ"ש לכנסת, עו"ד איל ינון. עו“ד ינון ציין כי "אנו עומדים לפני פתיחת מושב החורף, כשהכנסת שלנו, מתאפיינת בשוני בולט מפרלמנטים אחרים בעולם. השוני עומד על ריכוז המאמץ שהח"כים שלנו שמים על נושא החקיקה".

ד"ר הראל ארנון, ראש תכנית העמיתים של המכון, אמר בתום הפגישה כי "לעמיתים היתה הזדמנות לא רק להציג את מרכולתם בפני מחוקקת בכירה, ולמי שאמון על 'בישול' החוקים והתקנתם להליכי חקיקה מלאים - יועמ"ש הכנסת. לעמיתים היתה גם הזדמנות לראות פיזית איפה זה קורה, להבין את התהליך וממילא להגביר את הסיכויים להכניס את הצעות החוק אותן נסחו לספר החוקים של מדינת ישראל".

"אני שמח על הביקור הזה שלטעמי היה מוצלח מאוד", סיכם בוארון, ”היה חשוב לנו להגיע למשכן כדי לראות מקרוב את המגרש בו מתקבלים החוקים“.