הערב (ב') יגיעו אלפים לכותל המערבי ומאות אלפים נוספים יבכו את חורבן בית המקדש ברחבי הארץ, אך גם היום לא נפסקים האירועים האלימים מצד פורעים ערביים בהר הבית.

עשרות רעולי פנים יידו הבקר (ב') אבנים וירו זיקוקים לעבר מבקרים וכוחות משטרה בשער המוגרבים בעיר העתיקה, עם פתיחת הר הבית ליהודים.

רעולי הפנים הציבו מחסומים בשתי כניסות למסגד אל אקצה בניסיון למנוע מהמשטרה לסגור את הדלתות וירו זיקוקים לעבר השוטרים מבעד לדלתות. שוטרים ולוחמי מג"ב ויס"מ פרצו פנימה וסגרו את הדלתות על מנת להפסיק את ההתפרעויות. במהלך הפריצה נפצעו חמישה שוטרים באורח קל שטופלו במקום.

זו לא הפעם הראשונה בה רעולי פנים ערביים מתפרעים בהר הבית. בשבוע האחרון ארעו התפרעויות רבות ואף תחנת המשטרה בהר הבית נשרפה בידי אותם פורעים. בארגוני המקדש מפנים לאחרונה אצבע מאשימה כלפי השר לביטחון פנים אהרונוביץ' וקוראים לו להתפטר.

בטור מיוחד ל'כיפה' התייחס אמש (א') חבר הכנסת זבולון כלפה, החבר בוועדה המיוחדת לענייני הר הבית, למצב, וטען שמדובר במחדל. “זקיפות הקומה הלאומית מחייבת שהאפשרות לעלות להר הבית תהיה קיימת. יהודים החפצים לעלות להר ועושים זאת בתיאום עם ההלכה, לא צריכים לחוש כמפירי חוק. הם לא אמורים להרגיש שעליה להר הבית היא פעולה שצריך לקבל עליה הסכמות מאחרים הטוענים לזכות ובעלות על המקום הקדוש", כתב כלפה.

עוד הוסיף כי "הבעיה הזו חייבת לבוא על פתרונה. לא יכול להיות שהמצב הקיים, בו יהודים נאלצים להתפלל בהיחבא, או אפילו מתוך קוראן (!)- יימשך. היום ברור לי יותר מתמיד, בעיקר על רקע הדיונים האחרונים בנושא- כי שליטה בהר, משמעותה שליטה במדינת ישראל ובארץ ישראל כולה. עשרות שנים אנחנו מתפללים במקום המכונה "הכותל", שבויים בתפיסה שזהו המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, אבל העובדה הפשוטה, שרבים אינם מודעים לה כלל- היא שהכותל הוא חלק מהחומה של החצר החיצונית וקודש הקודשים נמצא בכלל במקום אחר”.