מסמכים רשמיים של ה-CIA שפורסמו בסוף השבוע האחרון על ידי הארכיון האמריקאי לביטחון לאומי, חושפים מידע חדש הקשור לפעילותו של המרגל הישראלי הכלוא בארה“ב, ג‘ונתן פולארד. על פי הפרסום, פולארד נדרש לרגל רק עבור מדינות עוינות ולא נגד ארה“ב - מידע חשוב שכעת מוצג על ידי הגורמים הפועלים למען שחרורו כסיבה מוצדקת לתום תקופת מאסרו.

על פי הפרסום, מפעיליו של פולארד דרשו ממנו להעביר מידע על פעילות גרעינית וצבאית של מדינות ערב ובהן פקיסטן, כמו גם מידע לע ברית המועצות. פולארד נתבקש להעביר בין השאר מידע על כלי טיסה סוריים ועל מערך התקשורת שלהם, על תוכנית הטילים המצרית ועל מערכות סובייטיות להגנה אווירית.

עוד נדרש פולארד להשיג חלקים ממדריך טכני שנועד לאפשר לישראל לגלות צפנים ששימשו ליצירת קשר בין בריה“מ ליועצים סוביטיים בסוריה.

רפי איתן, ראש לשכת קשרי מידע באותה תקופה, דרש מפולארד להעביר ”לכלוכים“ על אישים ישראלים בכירים, מידע שהיה בידי ה-CIA. מפעילו של פולארד, יוסי יגור, ביקש ממנו להתעלם מהבקשה ואמר לו כי איסוף מידע מסוג זה יוביל לביטול מבצע הריגול. חלק מהמידע שהועבר סייע בפעולה הישראלית בתוניסיה לחיסול ראש הזרוע הצבאית של אש"ף, אבו ג'יהאד - כך על פי הפרסום.

בוועד למען פולארד העריכו כי חשיפת המסמכים תסייע לבכירים נוספים בארה"ב להביע תמיכה בשחרורו המיידי של פולארד. אסתר פולארד, רעייתו של המרגל הישראלי, אמרה כי "ג'ונתן לא צריך להיות עוד שנייה אחת בכלא אחרי שחרור המסמך הסודי הזה".