הרב ישראל שירן, שפוטר מעבודתו במשרד החינוך בעקבות התבטאות נגד מורשתו של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין ז"ל, יפוצה בסך של 400 אלף ש"ח - כך קבע היום (ה‘) בית המשפט המחוזי בירושלים. השופט אריה רומנוב חייב את משרד החינוך לפצות את הרב שירן בגין מניעת העסקתו בבית הספר מוריה ברקאי.

בחודש אוקטובר 2000 כתב הרב שירן מכתב, בו יצא נגד הוראת משרד החינוך לקיים עצרות זיכרון ולשוחח עם התלמידים על מורשתו של רבין ז“ל. מכתבו של הרב שירן הגיע אל שרת החינוך דאז, יולי תמיר. משרד חינוך הורה על השעיית הרב מעבדתו בבית הספר, זאת על אף שוועד הורי בית הספר הביע רצון להשאיר את הרב בתפקידו.

הרב שירן הגיש עתירה לבית המשפט שקבע כי ביטול העסקתו נעשה שלא כדין וכי יש להשיבו למקום עבודתו. חרף כך, בשנת 2002 נאלץ שירן לעזוב את עבודתו בבית הספר, כתוצאה מיחס עוין בין הנהלת המחוז לרב שירן. בשנת 2007 חתמו וועד הורי בית הספר חוזה העסקה עם הרב שירן בניגוד לעמדת משרד החינוך. אז הודיע מפקח המחוז ליושב ראש וועד ההודים אי להם הסמכות להעסיק עובד הוראה בניגוד לעמדת משרד החינוך וכי "לאור ניסיון המחוז עם תפקודו והתנהגותו של שירן בעבר, בעת היותו מחנך בבית הספר, אין אנו מאשרים את קליטתו כרב“.

הרב שירן עתר שוב לבית המשפט, בעקבות קשיים כלכליים אליהם נקלע בעקבות התנגדות משרד החינוך להעסקתו, חרף העובדה כי ההורים הם אלו ששכרו את שירותיו ומימנו את משכורתו. היום, כאמור, קבע בית המשפט כי הרב שירן יפוצה בסך של כ-400 אלף ש"ח על ידי משרד החינוך.

”תודה לבורא עולם. מקור כל הכח והיכולת לעבור זמנים כל קשים קשים מול מערכת ואנשים כל כך אטומים“, כתב היום הרב שירן בעמוד הפייסבוק שלו והודה למשפחתו וקרוביו, כמו גם ”לכל כך הרבה חברים וחברות שלאורך שנים תמכו בי גם אם לא הסכימו לדעותיי“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il