אם יהושע הצליח להפיל את חומות העיר יריחו בעזרת הקפות ותקיעה בשופרות למה שזה לא יצליח גם היום? כך לפחות חשב כפי הנראה חיים וויס צעיר יהודי בן 20 מברוקלין שבניו יורק, שהחליט להביע את מחאתו נגד מוסלמים בזמן מבצע צוק איתן בדרך מקורית ולא שגרתית.

על פי אתר 'ישראלים באמריקה' נסע וייס הלוך ושוב ליד מסגד Islamic Society of Bay Ridge בברוקלין בשעות התפילה כשממכונית ההונדה שלו מתנפפים דגלי ישראל, אורותיה מהבהבים ומחלונותיה הפתוחים בוקעת מוזיקה ישראלית קולנית.

לאחר שההטרדה נעשתה בלתי נסבלת, החלו אנשי המסגד לרדוף בזעם אחר המכונית, אך כצפוי הצליח וייס להתחמק מהרצים ברגל. על מעשיו חזר וייס בלא פחות מ-7 אירועים שונים, אך לבסוף החליט האימאם של המסגד להתלונן נגד המטריד הסדרתי ומסר למשטרה סרטי וידיאו של המעשים.

משטרת ניו יורק עצרה את וייס ובימים אלו שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בעוון פשע שנאה והפרעה לציבור. על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט וייס ביצע 'התגרות בוטה' על רקע דתי בזמן חג דתי (הרמאדן). וייס מצידו הודה במעשים אך לא מתנצל. "רציתי להפגין תמיכה במדינת ישראל, בעם הישראלי המותקף ע"י מוסלמים".

"הוא אמנם קיצוני מעט במעשיו, אבל בחור חביב ובהחלט לא פורע חוק. כנראה שהאירועים בישראל ובעזה העלו לו את הסעיף", אמר חברו.