"לא עברתי שום עבירה על החוק, רק הבעתי דעה. זאת עלילה שאין לה שום יסוד, רבנים מעולם לא הסיתו לגזענות" - כך אמר היום (ג') הרב דב ליאור, בשיעור שמסר תלמידיו בישיבת "ניר" בחברון, שבראשה הוא עומד. הרב ליאור טען בדבריו כי המעצר נגדו היה "מארב מתוכנן. זה כמו הבולשביקים, אולי הם למדו מהקג"ב".

הרב ליאור התייחס לחקירה נגדו וטען כי "יש לנו מחויבויות כלפי האנושות כולה, לרומם אותה. עם ישראל אף פעם לא הולך להשתלט על עם אחר ולא לגזול ארץ של מישהו אחר".

בהתייחס לספר "תורת המלך" מסביר הרב ליאור כי "הספר דן בבירור הלכתי, בייחוד ביחס לגוי בזמן מלחמה. הוא עוסק בסוגיה האם יש לפגוע במה שנקרא אוכלוסייה אזרחית. בזמן מלחמה, על פי התורה, אין בעיה לפגוע בצד האויב גם אם אתה יודע שבזמן הפגיעה ייפגעו גם חפים מפשע. זה לא טוב גם בזמן מלחמה, אבל אין מה לעשות- זאת המציאות. צה"ל לעולם לא יפגע באזרחים סתם".

הרב ליאור הכחיש כל טענה כי קרא להסתה או אלימות. "שיגידו לי איפה אני התססתי לאלימות, שיגידו לי מה אני עשיתי, איפה אני דיברתי. אני אמרתי פעם "תיקחו רימונים ורובים ותכנסו לשכם ותעשו שם כאסח"? אז לכן כל הדיבורים על אלימות זו המצאה ועלילה - אז אתם רוצים שאני אשתף פעולה?".