"לרבנים בישראל אין מעמד מיוחד" כך זעקה כותרת מאמרו של בן כספית. "את התופעה הזו צריך להפסיק. גם אם הרב ליאור חושב שהמשטרה נטפלת אליו סתם, אין לו שום פריבילגיה על פני כל אזרח אחר שזה קורה לו. יישב נא מול החוקרים ויסביר להם" מסביר כספית מה הוא חושב על פרשת הרב דב ליאור.

נראה שכבר הרבה זמן לא הלך היה לנו פסטיבל צביעות ססגוני ומרהיב שכזה, פובליציסטים מהשמאל משפריצים חיציהם המורעלים בשמחה לאיד, מצדיקים עצמם לדעת ומשבחים את פעולת המשטרה.

"אם יש כאן חבורה שמאמינה שלרבנים מותר לעשות הכול, אז החבורה הזו לא מבינה את העיקרון הדמוקרטי, לא מפנימה את עליונות החוק ושואפת לכונן כאן מדינת הלכה דתית-לאומנית-משיחית" ממשיך כספית בלהט, שאפו למשטרת ישראל! סוף סוף המשטרה הראתה להם, לפושעים, יש דין ויש דיין!

בוא נעשה משחק סימולציה קטן ובמקום הרב דב ליאור, נשים במכונית נניח את... אממ, שייח ראאד סלאח, ראש עיריית אום אל פאחם לשעבר ומנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, אזרח שומר חוק ומדליק משואה פוטנציאלי. כמה הכנות היו משקיעים במטכ"ל המשטרתי בשביל לא לפגוע ברגישותם של ערביי ישראל.

רק מה, כשזה מגיע לרגישות כלפי הציבור ההוא, הימיני, ה'משיחי' , זה שעשרות אלפי חובשי כיפות שלא לומר כומתות משייכים עצמם אליו, מסתבר שגם במשטרה כפופים ופועלים לפי הקודים של הבעל המכה: תפרוק את התסכול שלך כלפי זה שלא יחזיר לך. הוא לא יכול על הבוס שלו בעבודה אז הוא מפרק את הצורה לאשתו. האנלוגיה ברורה: בשביל שהמשטרה תיכנס לאום- אל פאחם של סאלח לחלק צווי הריסה היא צריכה ליווי של מג"ב וגיבוי של הימ"מ - לעצור באמצע הכביש את המכונית של הרב ליאור נשמע קצת יותר שפוי.

אלפי יחידות דיור לא חוקיות מוקמות בדרום הפרוע ובנגב על יד בדואיים, עשרות מבני בטון מוקמים בשיטת 'חומה ומגדל' על ידי ערביי ישראל בגליל, משטרת ישראל מסכימה בשתיקה מסורסת, ולית דין ולית דיין, כי יש אקסיומות של החיים שגם במשטרה מכבדים. השמש זורחת בבוקר, שמעון פרס ימשיך לתפקיד הציבורי הבא, ואת ערבי ישראל אסור לעצבן. יותר מידי כאב ראש, כוח אדם, אז פשוט מניחים למואזין להגיד מה שבא לו, גם ככה הוא אומר את זה בארבע לפנות בוקר ומי בכלל מקשיב.

אבל כשזה נוגע לרב ליאור, מישהו שם במשטרה יודע שהחסידים ה'מוטרפים' שלו לא ישברו את הכללים, לא ישרפו את כל תחנות מרחב יו"ש, כולה יעשו קצת שמייח ב'גינות סחרוב', מקסימום פאנצ'ר לאחת הניידות והיידה, הביתה ולישון.

אז לקחו יהודי בן 77 ועשו עליו את תרגיל 'פשיטת האי גרין' משל היו השוטרים השייטת והרב ליאור נקודה בעורף האויב. זה כבר לא קשור לדמוקרטיה ושלטון החוק, אלא לטמטום גס וחסר רגישות, המנסה לחזק את האגו המשטרתי אחרי שנים של סריסות והעלמת עין מהפשעים האמיתיים המכרסמים בלב הדמוקרטיה שלנו.

לרבנים באמת אין מעמד מיוחד בפני החוק, רק חבל שלשייחים, אנשי דת מוסלמים, בדואיים ושאר עברייני הבנייה בשטחים יש גם יש.