המקהלה המסורתית העירונית של ראשון לציון, "זמר לציון" חזרה לאחרונה מפסטיבל המקהלות שנערך בעיר קרפניסי ביוון. המסע עצמו התקיים בסיועו של חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תרבות תורנית, עו"ד אלי יבלון.

העיר קרפניסי נמצאת בחבל אבריטניה, באזור קסום המכונה "השוויץ של יוון" וכולל הרים גבוהים, קניונים עמוקים, נחלים שוצפים וכפרים אותנטיים. הפסטיבל עצמו מתקיים מדי שנה ונמשך כחמישה ימים, ובמהלכו מתקיימות תחרויות במספר קטגוריות, וכן הופעות חופשיות ללא תחרות לקהל. השנה השתתפו בפסטיבל 17 מקהלות מארצות שונות בהן: קניה, בולגריה, קפריסין, מקהלות מקומיות ועוד.

מקהלת זמר לציון בניצוחו של מנשה לב-רן ובליווי הפסנתרנית טלי נותב השתתפה בתחרות בשתי קטגוריות : ליטורגיקה (שירי דת) ופולקלור. בסיום הפסטיבל הוענקה ללב-רן תעודת הצטיינות למנצח ולמקהלת זמר לציון הוענקו תעודות זכיה במקום ה-3 בקטגורית הליטורגיקה וזכיה במקום ה- 3 בקטגורית הפולקלור. בסיום הפסטיבל המשיכה המקהלה לסיור ביוון במנזרים התלויים ובאקרופוליס ועוד.

חברי המקהלה הוותיקים, שוש בלומברג-תשבי ועזרא רוט ציינו עם חזרתם כי "עם גמר הלחימה בעזה, חשנו תחושת שליחות וגאווה בהיותנו שגרירי תרבות של העיר ראשון לציון ושל עם ישראל ככלל, ולאורך כל המסע דאגנו להראות לשאר חברי המשלחות, מהי משמעותה של החמימות הישראלית באמצעות האחדות והשירה הבלתי פוסקת. כמו כן, חשנו גאווה אדירה לראות במהלך התחרות את דגל ישראל מונף אל-על ולזכות בתרועות מצד נציגי המדינות השונות בהן מדינות האיחוד האירופי, מדינות אפריקה וארצות אגן הים התיכון".

חבר מועצת העיר, עו"ד אלי יבלון: "המקהלה תורמת רבות לחיי התרבות בעיר, והפעם הוכיחה את יכולותיה ואיכותה גם בחו"ל וזכתה להוקרה בין לאומית עם זכייתה בהישג אדיר של מקום שלישי בקטגורית שירי פולקלור ודת. יישר כוח גדול לחברי המקהלה ומנהליה".