היום (ה') לפנות בוקר נפטר בירושלים חתן פרס ישראל ופרשן התנ"ך, יהודה קיל. קיל, מאנשי החינוך הבולטים בציונות הדתית, נפטר לאחר מחלה קשה. הלוויתו תתקיים בשעה 16:30 בבית העלמין שמגר שבירושלים.

קיל היה העורך הראשי של פירוש "דעת מקרא" המבוסס על פשטי המקראות. הפירוש שערך מכסה את כל ספרי התנ"ך, בשילוב של חקר הלשון, ההיסטוריה והארכיאולוגיה. ספרי "דעת מקרא" מצויים כמעט בכל בית ונלמדים בבתי ספר, מכללות ואוניברסיטאות.

עוד קודם לכן היה קיל לאחד מאנשי החינוך הבולטים בציונות הדתית. בשנות ה-40 של המאה ה-20 היה למזכיר ההנהלה הארצית של בני עקיבא והיה ממקימיה ומוביליה של תנועת "בני עקיבא" בארץ, יחד עם שנים מחבריו, הרב משה צבי נריה ופרופ' דב רפל. שלושתם הובילו את החינוך הממ"ד מראשית דרכו והיו ממנהיגי החינוך הדתי בשנותיה הראשונות של מדינה ובתקופת העליות הגדולות.

בשנת 1967 לשנת 1977 עמד בראש מנהל החינוך הדתי במשרד החינוך. לאחר מכן היה למרצה לתנ"ך וארץ ישראל, באוניברסיטת בר-אילן ומכללות רבות במשך שנים ארוכות. בשנת 1992, קיבל את פרס ישראל על פועלו לאורך השנים ובשנת 2002 הוענק לו אות "יקיר ירושלים". הוא הותיר אחריו משפחה גדולה, ילדים, נכדים ונינים.