החגיגה הדמוקרטית כרוכה בלא מעט מודעות ופליירים שהחל ממחר כבר יהיו לאשפה סביבתית. לאור המציאות הזו, מכון התורה והארץ מפרסם היום (ג‘) סדרת פסקי הלכה מיוחדים לשמירה על הסביבה והרכוש הציבורי בתקופת בחירות וקובע מה אסור ומה מותר.

בנוגע להדבקת מודעות קובע המכון כי חל איסור הלכתי בהדבקת מודעות בחירות ברכוש הציבור כמו בתי כנסת, ישיבות ועיריות. "נראה שנזק לרבים עונשו חמור יותר מאשר נזק ליחיד", נכתב, "אמנם אין בהדבקת מודעות היזק כשובר או כמקלקל, אבל אין להתכחש שנעשה נזק לקיר כי בכדי להשתמש בקיר כדרך בני אדם צריך לנקות ולשפשף היטב ועל כן חייב המדביק לשלם את דמי הניקוי". בפסק ההלכה המנומק מדגיש המכון כי במקרה וניתן להסיר את המודעה ללא נזק לקיר הרי שהמדביק פטור מלשלם.

על פי הפסק, אם ראית אדם התולה מודעה במקום אסור "הממונים מטעם היישוב יכולים להסירה, אבל ספק האם כל אחד יכול לעשות כן", זאת מכיוון שהתולה השקיע כספים ושילם אגרות לקבלת היתר תליית מודעות והמסיר את המודעות הרי זה גורם לתולה המודעות הוצאה כספית שיורדות לטמיון. לעומת זאת קובעים במכון כי "אם אדם תלה מודעה בחצר חברו אך ללא רשותו, רשאי בעל הבית להסיר את המודעה".

במכון התורה והארץ קוראים לציבור לקבל ולהתנהל על פי פסקי הלכה אלו זאת בתקווה לשמור על פני הארץ ונקיונה גם בתקופת הבחירות ולאחריה.