ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (א') את הצעת החוק שיזמה מתן חסינות פלילית מוחלטת לרבנים אשר מביעים את עמדותיהם. הצעת החוק קודמה על ידי ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי בעקבות דרישת המשטרה לחקירתם של הרב יעקב יוסף והרב דב ליאור, בשל תמיכתם בספר "תורת המלך".

הצעת החוק קבעה כי תוענק לרבנים חסינות רק בעניינים הנוגעים לחופש הביטוי, מטעמים דמוקרטיים. "עניינים אלה, הן חלק מהותי מתפקידו של הרב וקשורים קשר בל ינותק עם ביצוע תפקידו שכולל כאמור להורות תורה לישראל, ללא מגבלה או איום", נכתב בהסבר להצעת החוק.

ואולם, כאמור, ההצעה נשללה על ידי חברי הועדה, שזכו לתמיכתו של יו"ר "הבית היהודי", שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ. בעקבות ההחלטה אמר הרשקוביץ לכיפה כי "כמי שמכהן כרב אני מתנגד להצעה הזו ומרגיש שהיא פוגעת בי. היא יוצרת מצג שווא כאילו תורת ישראל מסיתה, בזמן שדרכיה דרכי נועם".

גם בתנועת "נאמני תורה ועבודה" הביעו שביעות רצון משלילת החוק וטענו כי "רבנים המורים בתורה כהלכה בהתאם לעקרונות תורת ישראל, אינם זקוקים לכל הגנה פלילית וחוק זה פוגע בכבודם של רבני ישראל בכך שהוא מציג אותם כמועדים לעבירות פליליות וכמי שנזקקים לחסינות מפני העמדה לדין".

לדברי התנועה, "חוק זה הוא גול עצמי שאינו מסתכל לטווח הרחוק ונוגד את האינטרסים של עם ישראל ושל היהדות. האם אנו מעלים בדעתנו לאפשר לאיממים במסגדים לקרוא להשמדת מדינת ישראל בלא יכולת לעשות דבר? מובן שעל מערכות החוק לפעול באיזון, באופן מידתי ובשיקול דעת לפני שמוציאים צו מעצר נגד רבנים, ולנהוג בצורה שוווה כלפי הסתה מימין ומשאל, אך חקיקה שכזו עלולה להוביל למקומות שגם תומכי החוק אינם רוצים להגיע אליהם" .